ضرورت به کار گیری طب سنتی توسط پزشکان کشور

پزشکان ضامن سلامت مردم هستند و باید از تمام ظرفیت های موجود علمی از جمله طب سنتی در درمان بیمار استفاده کرده و نباید به دلیل باور نداشتن از این علم صرف نظر کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران دکتر خدادوست معاون طب سمتی در همایش طب سنتی از منظر یونسکو با بیان اینکه پزشکان وظیفه دارند که در درمان بیماران از تمام ظرفیت های علمی وجود در کشور استفاده کنند افزود: طب سنتی یکی از ظرفیت های موجود در عرصه علمی کشور است که پزشکان نباید به دلیل باور نداشتن از به کار گیری آن صرف نظر کنند چراکه ضامن سلامت مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام روش های طب سنتی موجود در جهان مورد تایید نیست خاطرنشان کرد: سازمان WHO نیز در سال 1987 در این خصوص بیانیه ای صادر کرده و متولیان وزارت بهداشت نیز در سال 86 در این زمینه ورود به دانشگاه در رشته طب سنتی رقم زدند.

خدادوست در بیان تاریخچه به کار گیری طب سنتی در جهان یادآور شد: چین که از جمله کشورهایی است که قدمت زیادی در به کار گیری طب سنتی دارد از سال 1951 طب سنتی را وارد نظام سلامت خود کرده است و هم اکنون حدود 40 درصد خدمات طب سنتی در این کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد.

همچنین پاکستان در سال 1965 هند و آمریکا در سال 1993 و ویتنام در سال 1955 طب سنتی را وارد سیستم سلامت کشورشان کرده اند ضمن اینکه امروزه حدود 77 درصد جمعیت آلمان و 75 درصد جمعیت فرانسه و 48 درصد جمعیت استرالیا و 42 درصد جمعیت آمریکا از روش درمانی طب سنتی استفاده می کنند./ع2
برچسب ها: پزشک ، طب ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار