در شیوه نامه جدید دوره های آموزشی 300 ساعته برای پزشکان عمومی در نظر گرفته شده است.

دکتر خدادوست، معاون طب سنتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  در خصوص شیوه نامه جدید  آموزش طب سنتی به پزشکان گفت: این دستورالعمل جدید براي پزشکان دوره های آموزشی طراحی شده است که با گذراندن این دوره ها می توانند مجوز لازم را دریافت کرده و به ارائه خدمات بپردازند.

وی در خصوص میزان ساعات دوره نهایی آموزش گفت: در این دستورالعمل دوره های آموزشی به صورت 300 ساعت برای پزشکان عمومی و 150 ساعت برای پیراپزشکان گرفته شده است که پزشکان می توانند با گذراندن این دوره در حوزه طب سنتی با رویکرد پیشگیری و اصلاح سبك زندگی خدمات طب سنتی را در کنار طب نوین ارائه دهند.

 وی همچنین اظهار داشت: این دستور العمل به صورت کامل نهایی نشده است اما هنوز ابلاغ نشده است.

خدادوست در پاسخ به این سوال که آیا پزشکان می توانند داروهای سنتی و گیاهی را برای بیماران تجویز کنند گفت: در این مورد نیز به دلیل اینکه یک کار جدیدی است تا زمانیکه پزشکان دوره های آموزشی مربوطه را نگذرانده باشند نمی توانند چنین کاری را انجام دهند.

 وی در پایان از آماده شدن بسته های آموزشی برای مربی های بهورزی، بهورزان و پزشکان خانواده خبر داد و گفت: بسته آموزشی آماده شده است و ما منتظر نشست مشترک با معاونت بهداشتی هستیم تا نهایی و ارائه شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۴
سلام.. چطور می شود از زمان برگزاریه دوره های آموزشی طب سنتی برای پیرا پزشکان مطلع شد؟ من علاقه مند ب شرکت در این دوره ها هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۲
سلام
من لیسانس مهندسی شیمی دارم و خیلی علاقه مند هستم که رشته طب سنتی بخونم خواهش میکنم از طریق ایمیلم بنده رو راهنمایی کنید
آخرین اخبار