به منظور كنترل مواد و داروهايي كه در عطاري ها عرضه مي شود و طي تفاهم نامه اي با سازمان صنعت،معدن و تجارت حوزه اختيارات آن ها مشخص مي شود و نظارت بر آن ها كنترل شده خواهد شد.

دكتر خدادوست، معاون طب سنتي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص اين كه آيا نظارتي بر روي عطاري ها وجود دارد گفت: نظارت بر روي عطاري ها در حيطه ي ما نيست ولي يكي از دغدغه هاي ما فروش موادي به عنوان داروهاي گياهي در اين عطاري ها است كه مي تواند نظام سلامت را تحت الشعاع قرار دهد و مردم را دچار عارضه كند .

وي با بيان اين كه نظارت بر روي عطاري ها بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است افزود: چند روز پيش ما جلسه اي بامسئولين مرتبط با اين حوزه در سازمان صنعت،معدن و تجارت داشته ايم و دغدغه هاي خودمان را در اين خصوص عنوان كرديم كه در اين راستا قرار شد دستور العملي را تدوين كنيم تا حيطه اختيارات يك عطاري مشخص شود.

خدادوست عنوان كرد: همچنين تعامل و هماهنگي اين سازمان و اتحاديه عطاري ها اين صنف را ساماندهي كنيم تا عطاري ها به صورت مشخص و نظارت شده داروهاي گياهي را كه مجاز هستند به فروش برسانند چرا كه در حال حاضر بسياري از داروهاي گياهي كه در عطاري ها به فروش ميرسد غيرمجاز است چرا كه اصلاً در ليست داروهاي مجاز يك عطاري وجود ندارد/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار