همانگونه كه تعداد سالن تئاتر و سينما را بيشتر مي‌كنيم تعداد كتاب‌ها را براي افراد كتابخوان بايد افزايش دهيم.

حسين احمدي نسب نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: فكر نمي‌كنم ميزان مطالعه در كشور ما، مناسب باشد به منظور افزايش ميزان مطالعه در كشور، تعداد كتابخانه‌هاي عمومي را با ايجاد كتابخانه‌هاي عمومي در پارك‌ها بايد افزايش دهيم.

وي افزود: به منظور افزايش ميزان مطالعه كتاب مردم را بايد تشويق و ترغيب كرد قيمت گران كتاب بايستي كاهش پيدا كند در رشته‌هاي هنري مانند نقاشي، قيمت كتاب حدود چهل يا پنجاه هزار تومان و در حوزه رمان خوب حدود هفده، هجده هزار تومان است، اين قيمت كه امكان مطالعه كتاب وجود ندارد.

احمدي‌نسب با اشاره به تيراژ اندك كتاب عنوان كرد: تيراژ كتاب اندك و در حدود 1800 يا 1200 جلد كتاب است و با اين تيراژ كم كتاب نمي‌توان كتابخوان‌هاي زيادي داشت تلاش بيشتر دولت در راستاي افزايش تيراژ كتاب، تعداد كتابخوان‌ها را بيشتر مي‌كند.

اين نويسنده با اشاره به اينكه هر كتاب براي لحظاتي است و كتاب‌هاي جيبي مخصوص مترو نوشته مي‌شود خاطرانشا كرد: كتاب مانند تئاتر و سينما است همانگونه كه تعداد سالن تئاتر و سينما را بيشتر مي‌كنيد تعداد كتاب‌ها را براي افراد كتابخوان بايد افزايش دهيم.

احمدي‌نسب با اشاره به اينكه روزنامه يك حرفه است بيان كرد: تعداد خواننده حرفه‌اي زياد نداريم تا شخصي مطالعه حرفه‌اي حتي در زمينه تخصصي خودش داشته باشد دانشجويان رشته نقاشي، مطالعه زيادي در زمينه تخصصي خودشان ندارند.

اين نويسنده با اشاره به اينكه استاد خوب، از دانشجو مطالعه در زمينه رشته‌اش را مي‌خواهد اظهار داشت: تعداد كتابخوان حرفه‌اي بسيار كم است كتابخوانان در كتابخانه‌هاي عمومي فكر و ذهنشان جاي ديگري است.

وي ادامه داد: تشويق و ترغيب مردم به مطالعه وظيفه خانواده، مدرسه، دانشگاه و جامعه است تمام افراد جامعه بايستي براي ترغيب و تشويق مردم به مطالعه كتاب، دست به دست هم بدهند در خانه تشويق و ترغيب اعضاي خانواده به مطالعه كتاب صورت بگيرد.

احمدي‌نسب تصريح كرد: اين چندگانگي در ترغيب مردم به كتابخواني بايد برداشته شود بايستي وظيفه مدرسه، جامعه و خانواده نسبت به موضوع كتابخواني مشخص شود و هر كس در اين زمينه وظيفه خودش را انجام دهد./ي2
برچسب ها: احمدی نسب ، کتاب ، مطالعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار