آيت الله مرتضي مقتدايي در ديدار با دکتر جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و هیئت همراه اظهار داشت: ارتباط دانشگاه به عنوان مركز مهم علمي در كشور با حوزه علميه بركات بسياري دربر خواهد داشت.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، آيت الله مقتدايي با بیان اینکه همكاري هاي حوزه و دانشگاه همانند همكاري هايي كه حوزه با آموزش و پرورش دارد بايد حالت ستادي داشته باشد افزود: مانوس بودن دانشجويان با طلاب تاثيرگذار است و به فضل خدا با همت وزارت علوم و شخص سرپرست آن مي توانيم تفاهم نامه هاي قبلي را با مديريت بهينه تري پيگيري كنيم .

آیت الله مقتدایی درادامه گفت: فضلاي خوبي در حوزه علميه هستند كه مي توانند در تدوين كتب علوم انساني به وزارت علوم كمك كرده و براي اسلامي كردن فضاي دانشگاه هميار باشند كه اين امر نياز به ارتباط بيشتر وزارت علوم و حوزه هاي علميه دارد.

دبير دوم شوراي عالي حوزه هاي علميه کشور افزود: دانشگاه مركزي است كه افراد نخبه كشور در آن جا رشد پيدا كرده و وارد زندگي و بازار كار مي شوند لذا اگر افراد در دانشگاه از جهت علمي و تربيتي به خوبي آموزش ديده باشند تا پايان عمر براي جامعه مفيد خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاكيد بر تربيت اخلاقي دانشجويان در دانشگاه ها ادامه داد: فارغ التحصيل دانشگاهي بايد فاضل مهذب و داراي استقامت ديني بوده تا براي جامعه مفيد باشد.
وي با بيان اينكه جامعه امروز ما به افراد فاضل اخلاق مدار نيازمند است و بهترين راه براي شروع اين كار ارتباط با حوزه علميه است ،افزود: از نظر پيشرفت هاي علمي دانشمنداني در كشور داريم كه سابقه علمي خوبي دارند اما براي آموزش مسائل اخلاقي در دانشگاه ها مي توان از ظرفيت حوزه هاي علميه نیز استفاده كرد.

آیت الله مقتدايي بيان داشت: اساتيد و فضلاي حوزه مي توانند هميار دانشگاهيان براي تدريس اخلاق،تبليغ در جمع هاي دانشگاهي باشند و طلاب مي توانند در خوابگاه ها و اردوهاي دانشجويي انس با دانشجويان را ايجاد كنند.
همچنین در این دیدار دکتر جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم در پاسخ به در خواست آیت الله مقتدایی  اعلام آمادگی کرد که معاونت یا مدیریتی برای ارتباط بهتر میان دانشگاه و حوزه ایجاد شود.

دکتر توفیقی در این خصوص اظهار داشت: پیچیدگی کار ضرورت می‌کند که از تمام ظرفیت‌های علمی کشور استفاده شود به همین دلیل برای ایجاد و تقویت این ارتباطات اعلام آمادگی می‌کنم.

سرپرست وزارت علوم در عین حال تاکید کرد: مدیران دانشگاه‌ها باید گرایشات سیاسی خود را کنار بگذارند، چرا که وقتی مسئولیتی را می‌گیرند در خدمت کل کشور هستند.

وی همچنین تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند در حد تعریف شده، فعالیت سیاسی انجام دهند اما مدیران دانشگاه ها باید سیاست را کنار بگذارند. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار