دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي گفت: تمركز بر اشاعه و ترويج آموزه هاي اهل بيت(ع) به ويژه سبك زندگي رضوي مهم ترين محور برنامه هاي دهه كرامت سال جاري بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سیدجلال حسینی در جمع مديران موسسات فرهنگي آستان قدس رضوي و اعضاي ستاد دائمي جشن هاي ميلاد امام رضا(ع) كه با حضور قائم مقام توليت آستان قدس رضوي برگزار شد.

با اشاره به اين كه شعار امسال برنامه‌هاي دهه كرامت «سبك زندگي رضوي» بود، گفت: ارائه الگوي رفتاري اهل‌بيت(ع) در سايه تبيين شخصيت علمي عالم آل محمد(ص) و تمركز بر شعار واحد سبك زندگي رضوي محور اساسي اين برنامه‌ها بود.

وي با اشاره به سياست‌هاي محتوايي و اجرايي آستان قدس رضوي در برنامه‌هاي دهه كرامت رضوي اظهارداشت: ايجاد شور و نشاط معنوي شايسته در ميلاد امام رضا(ع) و برخورداري اين برنامه‌ها از شكوه، نوآوري و جلوه‌هاي هنر متعالي، نگاه ويژه به موضوع بيداري اسلامي با تاكيد بر انديشه سياسي امام رضا(ع) و ارائه الگوي مكتب ولايت و امامت به عنوان تنها راه حل مشكلات جامعه بشري و توجه به نامگذاري سال از سوي مقام معظم رهبري برخي از اين سياست‌ها بود.

حسيني افزود: همگرايي و هم‌افزايي توان موسسات در اجراي هر چه بهتر برنامه‌هاي عميق، محتوايي و تحول‌آفرين، تأكيد بر جنبه مردمي جشن‌ها، مراسم و برنامه‌ها از طريق تشويق، ترغيب و حمايت از تشكل‌هاي مردم نهاد، گسترش برنامه‌هاي فرهنگي تبليغي در مناطق موقوفه‌، مجتمع‌هاي بين راهي و قطب‌هاي زيارتي كشور و استفاده حداكثري از ظرفيت رسانه‌ها به ويژه رسانه ملّي و فضاي مجازي از ديگر سياست‌هاي برنامه‌هاي دهه كرامت رضوي بود كه با جديت دنبال شد.

حضور پررنگ رسانه ملي

وي با تقدير از تلاش‌هاي اداره كل روابط عمومي آستان قدس رضوي در هماهنگي حضور رسانه ها در حرم مطهر رضوي بيان داشت: امسال شاهد رشد4 برابري و حضور شبكه هاي شما، آموزش، آي فيلم و چهار سيما بوديم و شبكه هاي پرس تي وي و جام جم نيز حضور جدي و موثري داشتند.

وي تصريح كرد: در مجموع شبكه قرآن و معارف و سيما با 2870 دقيقه، شبكه جام جم با 2760 دقيقه، شبكه 3 با 1275 دقيقه و تهران با 1265 دقيقه بیشترین میزان پخش برنامه از حرم مطهر رضوي را داشتند.

اجتماع عظيم رضويون

دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي اظهار داشت: اجتماع عظيم رضويون با حضور اقشار، هيئات، تشكل‌ها، نهادها و عموم ارادت‌مندان براي گلباران حرم مطهر در روز ميلاد امام رضا(ع) در صحن جامع رضوي برگزار شد.

وي برگزاري مسابقه كتابخواني با موضوع سبك زندگي رضوي با چاپ حدود يك ميليون نسخه كتاب «منشور زندگي از منظر امام رضا(ع)»، رونمايي از اقلام فرهنگي توليدي مؤسسات و مراكز ستادي وابسته به آستان قدس رضوي از دهه كرامت سال گذشته تاكنون و توزيع و ارسال 14 هزار بسته فرهنگي محتوايي ـ محيطي و متبرك را از ديگر برنامه‌هاي انجام شده در اين ايام عنوان كرد.

حسيني تصريح كرد: مراسم ويژه تعويض پرچم و پوشش ضريح مطهر به همراه نواي نقاره و تدارك برنامه ويژه رسانه‌اي شامل پخش مستقيم مراسم از شبكه‌هاي ملي و بين‌المللي با عنوان «بر بال ملائك» از ديگر برنامه هايي بود كه بسيار مورد توجه قرار گرفت.

عطر ناب رضوي در 6 كشور جهان

وي افزود: در قالب كاروان‌هاي «زير سايه خورشيد» 22 كاروان از خادمان و مبلغان به 120 شهرستان در 22 استان كشور و 6 گروه از خادمان و مسئولان فرهنگي به كشورهاي لبنان، عراق، هند، افغانستان، آلمان و امارات اعزام شدند و 25 قالب برنامه شامل جشن، مسابقه فرهنگي، نمايشگاه، ديدار با خانواده شهدا، جانبازان و علما را اجرا کردند.

توزيع 5/1 ميليون بسته متبرك

حسيني با اشاره به توليد و توزيع يك ميليون و 500 هزار بسته متبرك با عنوان «ارمغان رضوي»، افزود: ‌صد بسته نمايشگاهي از عكس‌هاي حرم مطهر رضوي به 70 كشور جهان ارسال شد.

وي برگزاري دوازدهمين جشنواره قرآن و حديث رضوي در سطوح مختلف ويژه كاركنان آستان قدس رضوي، خدّام و خانواده‌هاي آنان و برگزاري همايش‌هاي علمي پژوهشي«آثار و بركات حضور امام رضا(ع) در ايران» و«سبك زندگي اسلامي»، «مؤلفان رضوي»، «انديشه سياسي امام رضا(ع)» و «جشنواره كتاب سال رضوي» را از ديگر برنامه‌هاي دهه كرامت رضوي عنوان كرد.

جشن‌هاي ميلاد رضوي با عنوان «شكوه رضوان»

دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي در ادامه با اشاره به برگزاري برنامه متنوع و جشن ويژه ميلاد امام رضا(ع) در دفاتر و نمايندگي‌هاي املاك و موسسات موقوفات با عنوان «نور رضوان» اظهارداشت: جشن‌هاي ميلاد امام رضا(ع) براي عموم زائران در حرم مطهر رضوي با عنوان «شكوه رضوان»، براي زائران غيرايراني با عنوان «بشارت رضوان» و جشن‌هاي ميلاد در بقاع متبركه طبس و كاشمر و مراكز وابسته و 18 مجتمع بين‌راهي با عنوان «مهر بيكران» تدارك ديده شده بود كه با شور و نشاط خاصي برگزار شد.

 

برچسب ها: سبک ، زندگی ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.