مديرعامل سازمان اموال تمليكي از اعاده كالاهاي متروكه با اولويت گروه 10 به گمركات كشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران،اردشير محمدي افزود: سازمان اموال تمليكي در راستاي حمايت از توليد كنندگان داخلي نسبت به اعاده كالاهاي متروكه به گمركات كشور جهت طي فرآيند قانوني و ترخيص از طريق صاحبان كالا اقدامات لازم را انجام داده است.
 
وي با بيان آنكه، همچنين اين سازمان در راستاي حمايت از وارد كنندگان كالاهاي گروه 10، اقدام به اعاده كالاها به گمركات كشور خواهد كرد، اظهارداشت: اين كالا ها پس از اعاده توسط صاحبان كالا و طي تشريفات قانوني ترخيص و وارد كشور مي شود.
 
مديرعامل سازمان اموال تمليكي با اشاره به عملكرد اين سازمان در اعاده كالاهاي متروكه در شش ماهه اول سال جاري، افزود: در اين مدت بالغ بر 1638 ميليارد تومان كالاي متروكه كه جهت تعيين تكليف به اين سازمان ارائه شده بود به گمركات كشور اعاده شد.
 
به گزارش شادا، محمدي اظهارداشت: كالاهاي مذكور به طور عموم كالاهاي صنعتي، مواد اوليه صنايع داخلي و برخي اقلام مورد نياز در بازارهاي داخلي بوده كه با تقاضاي گمرك جهت ترخيص توسط صاحبان آن ها به گمركات كشور اعاده گرديد.
 
رييس هيات مديره سازمان اموال تمليكي افزود: اين ميزان اعاده كالاهاي متروكه به گمركات در حالي انجام مي شود كه طي سال گذشته ميزان ارزش كالاهاي اعاده شده نزديك به 390 ميليارد تومان بوده و طي شش ماهه سال جاري 420 درصد رشد را نسبت به كل سال گذشته را نشان مي دهد.
 
وي تصريح كرد: اين امر حاكي از نقش اثرگذار سازمان اموال تمليكي در ايفاي نقش حاكميتي و كمك به توليد داخلي و رشد اقتصادي كشور دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کالا ، متروکه ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار