تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر كتاب «لشكر خوبان» در مراسمی رونمایی خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  به نقل از سوره مهر، این مراسم، به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی -دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای- در روز دوشنبه پانزدهم مهرماه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در تالار غدیر وزارت كشور واقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود.  
 
رهبر انقلاب اسلامی پیش از این در حاشیه یكی از دیدارهایشان فرموده بودند: «این كتاب لشكرخوبان پر است از اعجاب و عظمت ناگفته‌ی رزمندگان غواص و اطلاعات عملیات جنگ. در ایامی كه این كتاب را می‌خواندم بارها و بارها متاثر شدم.»  
 
كتاب « لشكر خوبان » خاطرات داستانی مهدی قلی رضایی از رزمندگان قدیمی آذربایجان است. مهدی قلی در این كتاب اغلب خاطراتی از لشكر عاشورا روایت كرده است.این كتاب نوجوانی را به یاد می آورد كه با سماجت و همت ستودنی،سخت ترین و ناگهانی ترین لحظات میدانهای خطر و حادثه را تجربه كرد و از هر جنگ و عملیاتی یادگار زخمی بر خود انداخت.  
 
این خاطرات به قلم معصومه سپهری كه پیش از این خاطرات نورالدین عافی در كتاب « نورالدین پسر ایران» با تدوین وی به چاپ رسیده‌بود، نوشته شده‌است.  
 
گفتني است؛مهدی قلی، در روایت خود، جنگ را نه از منظر خاطره، بلكه گاه از چشم یك منتقد نگریسته است و همین شاید بتواند گامی نو در فهم زوایای گوناگون نبرد هشت سالة مردم ایران باشد./ص

برچسب ها: لشکر خوبان ، کتاب ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار