ارتش نیجریه امروز عملیات گسترده ای را برضد شورشیان گروه افراط گرای بوکو حرام آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ فرماندهان ارتش نیجریه امروز اعلام کردند پس از حمله خونین اخیر شورشیان بوکو حرام به یک دانشکده که دهها کشته و زخمی برجا گذاشت، حملات گسترده ای را برضد پایگاههای این گروه افراط گرای مسلح آغاز کرده اند.

به گفته این منابع، چندین تن از اعضای بوکو حرام در حملات هوایی و زمینی ارتش نیجریه به اردوگاههای جدید این گروه در استان یوبه در شمال شرقی کشور کشته و پانزده نفر نیز بازداشت شدند.

چهارشنبه گذشته در پی کشته شدن دهها دانشجو به دست عناصر گروه بوکو حرام، ارتش نیجریه حملات هوایی متعددی برضد مواضع این گروه مسلح در منطقه بنی شیخ دامبوئا انجام داد.

مسئولان نظامی نیجریه اعلام کردند حملات جدید ارتش نیجریه برضد مواضع این گروه مسلح موفقیت آمیز بوده است. الی لازاروس سخنگوی ارتش نیجریه در منطقه داماتورو اعلام کرد پس از حمله شورشیان بوکو حرام به دانشکده کشاورزی در منطقه گوجبا، نیروهای ارتش عملیات گسترده ای را برضد مواضع این گروه در منطقه آغاز کردند. در این حملات چندین تن از اعضای بوکو حرام کشته و پانزده نفر نیز بازداشت شدند.

وی افزود ارتش نیجریه در نظر دارد تدابیر جدیدی برای پایان دان به حملات شورشیان بوکو حرام به اجرا گذارد و در همین راستا تعهد کرده است همکاریهای خود را با غیرنظامیان افزایش دهد تا بتواند اطلاعات بیشتر و مفیدتری درباره فعالیت های بوکو حرام جمع آوری کند و در برقراری آرامش و ثبات در استان های شمالی کشور موفق تر عمل کند.

از چند ماه پیش حملات شورشیان بوکو حرام در منطقه بورنو که در نزدیکی مرزهای کامرون، نیجر و چاد قرار دارد، تشدید شده است این در حالی است که تهدیدهای شاخه شبکه تروریستی القاعده در شمال آفریقا نیز در این منطقه همچنان ادامه دارد.

ارتش نیجریه از ماه مه عملیات گسترده ای را برضد نیروهای مسلح گروه بوکو حرام در مناطق شمال شرقی کشور آغاز و در این مناطق حالت فوق العاده اعلام کرد، این اقدام خشم مسئولان بوکو حرام را برانگیخت و آنها را به حملات بیشتر تحریک کرد.

 طبق اعلام سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر ، مبارزه ارتش نیجریه با بوکو حرام و خشونت هایی که به این گروه نسبت داده شده است، از سال 2009 تا کنون سه هزار و هفتصد کشته بر جا گذاشته است. بوکو حرام هر گونه گفتگو با دولت نیجریه را رد می کند و هدف اصلی مبارزه خود را ایجاد یک کشور اسلامی در شمال نیجریه می داند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار