با افتتاح پل صدر تا ماه آینده، تعادل ترافیکی به بزرگراه نیایش بازخواهد گشت.

حجت الله بهروز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص ترافیک بزرگراه نیایش و تونل نیایش اظهار داشت: خیابان ولیعصر یکی از مهمترین خیابان های شهرتهران است و با توجه به اینکه یکی از خطوط بی آر تی پایتخت نیز از این خیابان می گذرد، پس زدگی هایی را به داخل خیابان ولیعصر خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه تقاطع بزرگراه نیایش و خیابان ولیعصر توسط سیستم هوشمند کنترل می شود، افزود: به هر حال پس زدگی داخل خیابان ولیعصر و خیابان اسفندیاري باعث می شود تا چراغ به صورت هوشمند افزایش حجم خودرو ها را تشخیص دهد و بر مبنای آن زمان چراغ قرمز افزایش یابد، شهروندان تصور می کنند تا چراغ راهنمایی و رانندگی باعث ایجاد ترافیک می شود.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران به دستی اداره شدن چراغ راهنمایی تقاطع نیایش –ولیعصر در ساعات پیک ترافیک توسط پلیس راهور اشاره کرد و اذعان داشت: در اوج ترافیک چراغ توسط افسران راهور کنترل می شود و این موضوع دیگر در اختیار پلیس راهور است.

وی با اشاره به عدم پس زدگی ترافیک در تونل نیایش اظهار داشت: در هر دوجهت به خصوص در ترافیک عصر گاهی حجم انبوهی از ترافیک را در داخل تونل نیایش داریم و با توجه به ابعاد هندسی این تونل که نسبت به سایر تونل های شهری در وضعیت مطلوبی قرار دارد پس زدگی را نداریم و در عصر ها صف طولانی از خودروها وجود دارد.

بهروز تاکید کرد: از ساعت 18 تا 21 اوج ترافیک عصر گاهی است و به دلیل ورود حجم زیادی از خودرو به صورت 2 خط از تونل نیایش، 2 خط از سطح نیایش و یک خط از پل کردستان از جنوب به سمت غرب که وارد بزرگراه نیایش می شوند، اوج ترافیک را در خروجی تونل نیایش به همراه خواهند داشت و در ادامه مسیر نیز ورود خودروها از سئول و بزرگراه چمران به ترافیک بزرگراه نیایش می افزاید.

* ناآشنایی شهروندان با مسیر موجب ترافیک می شود


مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران ایجاد تونل نیایش را باعث کاهش سفرهای درون شهری شهروندان دانست و یاد آور شد: غرب و شرق تهران به وسیله تونل نیایش به یکدیگر وصل شده اند و به دلیل وسیله حجم انبوهی از ترافیک از بزرگراه صدر از طریق این تونل وارد بزرگراه نیایش می شود و با توجه به اینکه تونل نیایش به تازگی افتتاح شده، به دلیل نا آشنایی شهروندان با مسیر، قسمتی از ترافیک بزرگراه نیایش رقم می خورد.

*راهکار کاهش ترافیک بزرگراه نیایش

بهروز به افتتاح پل صدر تا ماه آینده اشاره کرد و گفت: پل صدر هنوز به مدار بهره برداری نرسیده است و تا ماه آینده به بهره برداری می رسد و قطعا ترکیب ترافیکی را کاملا عوض خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در هر زمانی که معابر اصلی تغییر داده شوند تاثیر مستقیم بر سایر معابر خواهد گذاشت و در حال حاضر نیز با توجه به تزریق خودروها به بزرگراه نیایش، بزرگراه های همت، حکیم، چمران و . . . با ترافیک روان تری مواجه شده اند.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: تعادل ترافیکی بزرگراه نیایش طی 2 ماه آینده برقرار خواهد شد. /ل

برچسب ها: نیایش ، بزرگراه ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار