در آينده‌اي نه چندان دور، كشور با بهره‌گيري از فناوري نانو مي‌تواند اقتصادي جامع و پويا تشكيل دهد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، دكتر "علي بيت‌الهي" رئيس مجمع و مدير كارگروه ارتباطات بين‌الملل ستاد فناوري در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات عملي اين همايش گفت: هدف از برگزاري اين مجمع، ايجاد يك فضا براي تعاملات، تبادل تجربيات ميان فناوران، سرمايه‌گذاران و مجموعه‌هاي علاقه‌مندي است كه خواستار بهره‌گيري از فناوري نانو در صنايع هستند، مي‌باشد. 

وي افزود: با توجه به ظرفيت نيروي خوب انساني در كشور و افزايش شركت‌هاي نوپا در اين زمينه، كشور گامي به سمت شكل‌گيري اقتصاد دانش بنيان مبتني بر فناوري نانو خواهد داشت. 

بيت‌الهي در زمينه توليدات داخلي فناوري نانو گفت: محصولات بسيار پيچيده‌اي مانند نانو داروهاي ضد سرطان و محصولات پيشرفته در حوزه نانو مواد در صنايع مختلف در كشور توليد مي‌شود. 

رئيس مجمع ستاد فناوري نانو در خصوص اهداف اين ستاد گفت: در آينده اقتصاد كشور نمي‌تواند تنها مبتني بر منابع طبيعي باشد و نيازمند استفاده و ايجاد صنايع پيشرفته(Hi Tech) براي تشكيل اقتصاد پويا در كشور مي‌باشيم. 

بيت‌الهي در خصوص جايگاه ايران در كشورهاي منطقه در زمينه اقتصاد فناوري نانو اظهار داشت: جايگاهي كه براي كشور در نظر گرفتيم رتبه 15 در بسياري از پارامترها و شاخص‌هاي تعيين‌كننده سطح اقتصاد دنيا است. 

وي افزود: در حال حاضر اقتصاد شكل گرفته حدود هزار ميليارد تومان است كه با شكل گيري و توسعه كسب و كار نانو و اقتصاد نانو قطعا اعداد بزرگتري را تصور هستيم. 

رئيس مجمع ستاد فناوري نانو خاطر نشان كرد: تعاملات و همكاري‌هاي خوبي ميان ستاد فناوري نانو و بسياري از دستگاه‌هاي مرتبط وزارت‌خانه‌هاي مختلف داريم. 

وي در پايان گفت: از لحاظ فناوري نانو ظرفيت خوبي در كشور داريم و اميد است در آينده‌اي نه چندان دور بخش قابل توجهي از اقتصاد كشورمان ناشي از اقتصاد فناوري نانو باشد./ح
برچسب ها: فناوری ، نانو ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار