رییس دانشگاه پیام نور استان یزد از موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم و راه‌اندازي تنها پژوهشکده دانشگاه‌های پیام نور کشور در اين استان با عنوان "پژوهشکده پوشش‌های نانو ساختار دانشگاه پیام نور استان یزد" خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران يزد

دکتر «محمدرضا امینی» در جمع خبرنگاران در اين مورد تصريح كرد: البته اين پژوهشکده از سال 1385 با اختصاص زميني در شاهديه يزد و کمک خیری در ساخت ساختمان آن در دو طبقه در سه گروه پژوهشی شامل نانو زیست فناوری، نانو مواد و نانو مودلیزم تاسيس شد ولي نهايتاً موافقت آن مردادماه امسال از سوي شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم به عنوان "پژوهشکده پوشش‌های نانو ساختار دانشگاه پیام نور استان یزد" كسب كرد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به فارغ التحصيلي 12 هزار و 454 نفر از مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان از سال 1384 تاکنون، گفت: هم‌اكنون 21 هزار دانشجوي فعال در 10 مرکز و واحد دانشگاه پیام نور استان مشغول به تحصیل هستند.

رییس دانشگاه پیام نور استان یزد كمي سرانه دانشجویان این دانشگاه را يكي از مشكلات اين مجموعه خواند و گفت: در حالي كه سرانه دانشجويان دانشگاه‌هاي سنتي حدود دو ميايون تومان است، اين سرانه براي دانشجويان پيام نور تقریبا 80 هزار تومان است که البته اين موضوع را در ستاد معين استان براي انتقال آن از سوي نمايندگان استان به مجلس و رفع مشكل انعكاس داده ايم.

وی گفت: اين كمي سرانه در حالیست که دانشگاه پيام نور کمترین میزان شهریه را به نسبت سایر دانشگاه‌ها از دانشجویان دریافت می‌کند و حتي افزايش شهریه ورودیان جدید دانشگاه كه به ميزان حدود 15 درصد صورت گرفته در مقايسه با ديگر دانشگاه‌ها بسیار کمتر است.

امینی همچنين اذعان كرد: امسال 3 هزار و 315 نفر در رشته کارشناسی از طریق کنکور وارد دانشگاه‌های پیام نور استان یزد شده‌اند. همچنين در كارشناسي ارشد 769 نفر از طریق کنکور و 25 نفر بدون كنكور و از طريق استعدادهای درخشان پذيرش شده‌اند و در دوره دكتري اين دانشگاه استان نيز 5 نفر از طریق کنکور و یک نفر از طريق استعدادهای درخشان وارد شده‌اند.

رییس دانشگاه پیام نور استان یزد با بيان آغاز ثبت‌نام دوره‌ فراگیر کارشناسی ارشد این دانشگاه از 14 مهرماه، تاكيد كرد: متقاضیان تنها از طريق سايت سازمان سنجش بايد اقدام كنند و نبايد گول تبلیغات و وعده‌هاي کذب افراد سودجو و موسسات غیرمجاز را در اين زمينه بخورند
برچسب ها: پژوهشکده ، پوششهای ، نانو ، در ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.