رئيس هواپيمايي کشوري مصر اعلام کرد توافقنامه حمل و نقل هوايي ميان مصر و ايران که اکتبر سال 2010 ميان دو کشور به امضا رسيد، همچنان پابرجاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، مهندس "محمد ابراهيم شريف" که براي شرکت در نشست‌هاي مجمع عمومي سازمان بين المللي  هواپيمايي کشوري ( ايکائو) به کانادا سفر کرده است، روز سه شنبه در گفتگوي تلفني با خبرگزاري آلمان گفت با وجود تصميم اخير وزير گردشگري مصر  براي توقف پرواز هاي گردشگري ميان قاهره و تهران، توافقنامه حمل و نقل هوايي ميان دو کشور لغو نشده است.

مسئول مصر افزود توافقنامه حمل و نقل  هوايي ميان مصر و ايران  که اکتبر گذشته  تمديد  و جايگزين توافقنامه  سال 1976شد ، به قوت خود باقي است و بر اساس اين توافقنامه ، شرکت هاي هواپيمايي دو کشور مي توانند به طور ميانگين 14 پرواز در طول هفته از ايران به مصر و  بالعکس داشته باشند.

گفتني است  توافقنامه جديد  حمل و نقل هوايي ميان مصر و ايران از زمان تمديد‌، عملا  اجرايي نشده است و از زمان امضاي اين توافقنامه  تنها تعداد معدودي پرواز هوايي  ميان دو کشور صورت گرفته است‌.

در اين مدت  به جز چند پرواز که بنا به درخواست يک بازرگان مصري در مارس گذشته صورت گرفت‌ پرواز ديگري ميان دو کشور برقرار نبوده است. در ماه مارس گذشته، چند پرواز از تهران به فرودگاه‌هاي الاقصر و اسوان صورت گرفت‌، اما در ماه آوريل متوقف شد و از آن زمان ديگر پروازي ميان دو کشور صورت نگرفته است‌.

"هشام زعزوع"  وزير گردشگري مصر روز سه شنبه از توقف  انتقال گردشگران ايراني به مصر خبر داد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار