رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران با بیان اینکه 20 درصد بار بیماری ها مربوط به مسائل بهداشت محیط است، گفت: 70 درصد سرطان‌ها به یک شکلی به مسائل محیطی مربوط می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  ، علیرضا مصداقی‌نیا در شانزدهمین همایش ملی بهداشت محیط ایران در تبریز افزود: وابستگی سلامتی جامعه به بهداشت محیط بدیهی است و کنترل بسیاری از بیماریها توسط بهداشت محیط صورت می گیرد.

وی با اشاره به اقدامات بهداشت محیط در کنترل آلودگی هوا اضافه کرد: اگرآلودگی هوا را به عنوان مشکل زیست محیطی و بهداشت محیط حل کنیم، شیوع بسیاری ازبیماریها کاهش می یابد .

وی از تصویب هشت زیرشاخه جدید در رشته بهداشت محیط خبر داد و افزود: رشته مدیریت پسماند، بهره‌برداری از تاسیسات شهری، بهداشت پرتوها و سم‌شناسی محیط ، آلودگی هوا و زمین‌شناسی بهداشت محیط از جمله رشته های تصویب شده در وزارت علوم است.

مصداقی نیا با اشاره به تدوین استانداردهای ملی پیوست سلامت برای طرح­های کلان توسط وزارت بهداشت، یادآور شد: به منظور کاهش آسیب­های عوامل موثر بر سلامت آحاد جمعیت کشور، ناشی از اجرای طرح­های بزرگ، طرح ها برای شروع کار ملزم به تهیه پیوست سلامت هستند.

وی گفت: علی رغم کارهای بسیار مهم وزارت بهداشت در تبیین جایگاه بهداشت محیط در جامعه کنونی متاسفانه هنوز هم این رشته جایگاه مناسب خود را کشور پیدا نکرده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: سرطان ، محیط ، بیماری ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.