با وجود شرکتهاي صنعتي ومعدني احداث شرکتهاي بالادستي در آينده نزديک به قطب فولاد کشور تبديل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد باشگاه خبرنگاران، 9 مهر ماه کيوان آرا در بازديد از شرکت معدني و صنعتي چادر ملو افزود: با توجه به اينکه فولاد منافع مهمي را براي کشور به ارمغان مي آورد و نيز ايجاد اشتغال را فراهم مي کند.

وي ادامه داد: اشتغال زايي فولاد در يک واحد بطور مستقيم 170 نفرمي باشد که در آينده نزديک با ايجاد صنايع جنبي پايين دستي و بالا دستي و اشتغالزايي افزايش مي يابد.


وي افزود: سالانه بيش از 10 ميليون تن شمش فولاد وارد کشور مي شود و امروز توانستيم با توليد شمش يکي از حلقه هاي مفقود زنجيره خط توليد فولاد را در کشور احساس کنيم در ادامه فرشاد مدير عامل شرکت آهن و فولاد قدير ايرانيان گفت: مجموعه هاي فولادي فضاي توسعه و پتانسيل خوبي در بازار سرمايه دارند.

وي ادامه داد: با توجه به شعار عبور از  اقتصاد تک محوري و گذر از نفت و توجه ويژه اي به صنايع و معادن مي توان راه را براي گذر از اقتصاد تک محوري فراهم کرد.
د ر ادامه مدير مالي شرکت معدن و صنعتي چادر ملو گفت: پاييز سال 83 کار اجرايي شرکت آغاز و در 19/ 6 / 86 اولين محصول گندله در طول دوران آزمايشي بدست آورديم و در 21 مرداد سال 87 با حضور وزير نفت افتتاح رسمي و توليد خود را تا به امروز به طور مستمر ادامه داد.

وي افزود: شرکت در سال 92 فراتر از ظرفيت اسمي برنامه ريزي شده توليد داشته و با هدايت متوليان امر دو شرکت درجوار مجتمع گندله سازي اردکان شرکت فولاد ارفع شکل گرفت.
 
وي ادامه داد: شرکت ارفع بخش آهن سازي در سال 90 و بخش فولاد آن در اواخرسال 91 وارد توليد آزمايشي و هم اکنون وارد مرحله توليد تجاري شده است و اميد است امسال با توليد گندله مورد نياز بتوانيم فراتر از ظرفيت اسمي توليد آهن اسفنجي داشته باشيم.

سيدي ادامه داد: توليد درسال 93 دربخش فولاد سازي شرکت ارفع فراتر از برنامه ريزيها و ظرفيت اسمي به توليد دست يابيم.

وي ادامه داد: شرکت صنعتي و معدني چادر ملو چند طرح برنامه ريزي کرده است که مي توان به طرح کارخانه فولاد سازي با ظرفيت 1ميليون 350 هزار تن پيش بيني شده اشاره کرد: که 75 درصد طرح پيشرفت داشته و در سال 93 عليرغم مشکلات به بهره برداري مي رسد.

وي ادامه داد: کارخانه فولاد سازي اردکان و چادرملو 730ميليارد تومان براي اين شرکت هزينه خواهد داشت که تمام 160 ميليون يورو هزينه ارزي آن تهيه و 50 درصد ماشين آلات وارد و نصب شده است.

وي افزود: در سال 91 با شرکت متنا توافهم نامه اي جهت احداث نيروگاه با قيمت 265 ميليون يورو امضاي نمود.

بيش از 98 ميليون يورو از 265 ميليون يورو پرداخت شده است و اين پروژه 33 درصد پيشرفت داشته است.

وي خاطرنشان کرد: کمک رونق اقتصادي کشور از جايگاه زيادي برخورداراست و زماني که اقتصاد رونق يابد بسيار از مشکلات برطرف خواهد شد.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار