استان زنجان در سال هاي اخير گام هاي بلندي در توليد فولاد برداشته است به طوريكه هم اكنون بالغ بر يك ميليون تن فولاد در استان توليد مي شود كه با عملياتي شدن طرح هاي در دست اجرا به ظرفيت توليد ده ميليون تن فولاد دست خواهد يافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ، رئيس سازمان صنعت ،‌معدن وتجارت استان زنجان سرب و روي انگوران ، سيليس قزلجه شاهبداغي ، آهن سرخه ديزج ، آهن مرواريد و گرانيت گوادر را مهمترين طرح هاي معدني در حال اجرا در استان برشمرد.

 معصومی به راه اندازي دومين كارخانه سيمان در استان زنجان اشاره و تصريح كرد : با راه اندازي اين واحد يك ميليون تن به ظرفيت توليد سيمان در استان افزوده خواهد شد.

وي يادآور شد : هم اكنون در استان يك واحد توليد سيمان در شهرستان خدابنده با ظرفيت 540 هزار تن در حال فعاليت است .

 این مقام مسئول با اشاره به پتانسيل هاي استان در زمينه توليد فولاد عنوان كرد : استان زنجان در سال هاي اخير گام هاي بلندي در توليد فولاد برداشته است به طوريكه هم اكنون بالغ بر يك ميليون تن فولاد در استان توليد مي شود كه با عملياتي شدن طرح هاي در دست اجرا به ظرفيت توليد ده ميليون تن فولاد دست خواهد يافت.

 معصومی تصریح کرد: يكي از مهمترين طرح هاي در دست اجرا در زمينه فولاد ، ريخته گري پيوسته سهند قيطول مي باشد كه با راه اندازي اين كارخانه ، شاهد تكميل پروسه توليد فولاد از معدن تا توليد محصول نهايي خواهيم بود.

وی  خاطر نشان  کرد: پيش بيني مي گردد اين طرح با ظرفيت توليد دو ميليون و200 هزار تن و سرمايه گذاري 604 ميليارد ريال در آينده اي نزديك در استان به بهره برداري برسد./س


برچسب ها: گام ، تولید ، فولاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.