معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل گفت:‌ عدم شناخت کافی زوجین از اخلاق و رفتار همدیگر و نبود سازش کافی از علل و عوامل اصلی طلاق به شمار می‌رود.

یوسف خدادادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: بر اساس آماری که موجود است درصد طلاق رو به افزایش بوده و زنگ هشدار را برای همه ما به صدا در آورده است تا با اقدامات پیشگیرانه اجازه ندهیم این روند فزاینده همچنان ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در بحث خانواده اهمیت و جایگاه زن و شوهر تحکیم بنیان خانواده و توجه به علل و ریشه‌های آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی بسیار ضروری و لازم به نظر می‌رسد، گفت: یکی از بیماری‌هایی که بنیان مستحکم خانواده را به جد تهدید می‌کند، بحث طلاق و بحران خانواده است که یکی از عوامل بازدارنده تکامل و تعالی اعضای خانواده و جامعه به شمار می‌رود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل افزود: هر چند در امر ازدواج رتبه ما جزو سه چهار استان برتر کشور بوده و نسبت به جمعیت، وضعیت مطلوب به نظر می‌رسد اما ضرورت دارد بیش از هر زمان دیگر به گسترش فرهنگ ازدواج آسان اما عقلانی و تحکیم بنیان خانواده همت کنیم.

خدادادی یادآور شد: در سال‌های اخیر بر میزان طلاق و نابسامانی اجتماعی و خانوادگی افزوده شده به طوری که در مقایسه ازدواج و طلاق آمار نگران‌کننده‌ای را در خصوص طلاق شاهد و ناظر هستیم.

وی گفت: ما نباید خود را به خواب غفلت بزنیم یا بخواهیم در این زمینه به برخی از آمار و ارقام‌های نادرست متوسل شویم بلکه باید افزایش درصد طلاق در جامعه را جدی بگیریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل اصلی‌ترین عامل طلاق را عدم شناخت کافی زوجین و بی‌توجهی به خصوصیات فردی و اجتماعی زوجین در قبل از تشکیل خانواده و زندگی زناشویی اشاره کرد و افزود: ما همچنان به انتقال مهارت‌های زندگی به نسل جدید نیاز داریم و نباید در این باب نباید بزرگان خود را کنار بکشند و یا احساس مسئولیتی نداشته باشند.

خدادادی ادامه داد: در این زمینه هر چقدر آموزش‌ها و مهارت‌ها بیشتر باشد به همان میزان زوجین از فن و فنون زندگی و مهارت‌های آن اطلاع کسب کرده و با آگاهی و بصیرت بیشتر عمل خواهند کرد./س

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، درصد ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.