رئيس اتحاديه باغداران از رشد 25 درصدي و برداشت بيش از 300 هزار تن سيب از باغات دماوند در سال جاري خبر داد.

مجتبي شادلو در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق اظهار داشت: خوشبختانه در سال جاري وضعيت توليد سيب در باغات دماوند به لحاظ کيفي و کمي بسيار مناسب است.

وي با بيان اينکه رشد توليد سيب در سال جاري 20 تا 25 درصد افزايش يافته ادامه داد: پيش بيني ها حاکي از برداشت حدود 300 هزار تن سيب از باغات دماوند خواهد بود.

رئيس اتحاديه باغداران افزود: در ساير مناطق کشور نيز توليد سيب مناسب است و مشکلي وجود ندارد و در حدود 50 درصد توليد نيز صادر مي شود.

شادلو تصريح کرد: صادرات سيب ايران در سال گذشته به 40 کشور جهان در آسياي ميانه، جنوب شرق آسيا، حاشيه خليج فارس، بخشي از اروپا و کشورهاي تابعه آفريقا صورت گرفت.

**محصولات فراگير نبايد دچار حاشيه شود

رئيس اتحاديه باغداران با بيان اينکه سيب محصولي فراگير و مهم است که نبايد دچار حاشيه شود اضافه کرد: طعم و مزه خاص سيب ايراني نبايد در بحث حاشيه ها و قيمت گذاري از بين برود.

شادلو ادامه داد: قيمت سيب از 1400 تومان سال گذشته به 2600 تومان رسيده است که برحسب افزايش هزينه هاي جانبي (نيروي انساني، سردخانه ها، حمل و نقل و..) قيمتي بسيار معقول است.

وي اظهار داشت: زماني که قيمتها واقعي است بايد مصرف کننده را نيز به سمت آن سوق داد و نبايد با حاشيه سازي بازار را متشنج کرد.

**واردات سيب هاي سبز فرانسوي بزرگترين تهديد کننده سيب ايراني

رئيس اتحاديه باغداران گفت: قاچاق ميوه ها در زمان برداشت بزرگترين ضيافت و تهديد به محصولات داخلي است.

شادلو تصريح کرد: قاچاق سيب سبز فرانسوي در جعبه هاي موز در زمان برداشت سيب دماوند بزرگترين ضيافت به محصولات داخلي است.

وي با بيان اينکه به راحتي مي توان محصولات قاچاق را رديابي و ريشه کن کرد افزود: قاچاق ميوه لطمه اي بزرگ به محصول داخلي است که براي رفع آن عزم جدي مسئولان و فرهنگ سازي براي مصرف کننده ضروري است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دماوند ، سیب ، باغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار