مدير جهاد كشاورزي شهرستان جلفا از آغاز كار برداشت انار ارگانيك از باغات روستاهاي واقع در سواحل رودخانه ارس طي روزهاي گذشته خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، عباسي بااشاره به اینکه امسال ۱۵۰ هزار تن انار مرغوب از ۲۰۰ هكتار از باغات اين شهرستان برداشت مي شود افزود: شهرستان جلفا با توليد انار مرغوب و ارگانيك رتبه اول توليد محصول انار در آذربايجان شرقي را دارد.

عباسي با بيان اينكه برداشت انار تا اواسط آبان ماه ادامه دارد، گفت: سواحل رودخانه ارس به دليل تنوع آب وهوايي مستعد براي توليد محصولات باغي از جمله انار، گردو، سيب، انگور، زردآلو، آلبالو و هلو است.

وي ارقام انار گلوشاه، يزدي، شيرين، ترش، ملس و قره قابوغ (انار سياه) را از ارقام عمده توليدي در سطح منطقه اعلام كرد.

مدير جهاد كشاورزي جلفا اظهاركرد: توليد محصول انار امسال در اين شهرستان نسبت به سال گذشته افزايش چشمگيري داشته است.

عباسي افزايش توليد محصول انار را در نتيجه حمايت دولت از باغداران با اعطاي تسهيلات بانكي و مبارزه بيولوژيكي با آفت كرم گلوگاه با استفاده از زنبور تريكوگراما دانست.

وي اظهاركرد: عمده محصول توليدي انار به صورت تازه خوري روانه بازار مصرف داخلي شده و مسافران، گردشگران و زوار امامزاده سيد محمد آقا و اتباع آذري نيز براي سوغاتي آن را مي خرند.

باغات واقع در روستاهاي اشتبين، قولان، ميسن، كردشت، دوزال، نوج مهر و پهناور از مناطق عمده توليد انار در شهرستان جلفا هستند.

هم اكنون انار مرغوب و با كيفيت كيلويي ۲۵ هزار ريال در اين مناطق به فروش مي رسد./س

 

برچسب ها: آغاز ، برداشت ، انار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.