عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که نرخ بليت هواپيما طبق قانون برنامه پنجم توسعه بايد آزادسازي شود، گفت: پيش نويس آيين نامه اين کار با همکاري سازمان هواپيمايي کشور تهيه شده است اما از جزئيات و موارد ديگر آن خبري نداريم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي نعمت چهاردولي نماينده ملاير در مجلس اظهار داشت: آيين نامه ها و مقررات اين آزادسازي را بايد وزارت راه و شهرسازي از طريق سازمان هواپيمايي تهيه کند و همه جوانب کارشناسي لحاظ شود.

وي افزود: کميسيون عمران مجلس آمادگي تعامل دارد و اميدواريم  اهداف افزايش کيفيت خدمات، ايمني پرواز و افزايش قدرت انتخاب مشتري "‌در ‌حوزه ناوگان حمل و نقل هوايي فراهم شود.

چهاردولي بر ضرورت همکاري بخش هاي دولتي و خصوصي تاکيد کرد و گفت: بايد نظام درجه بندي شرکت هاي هواپيمايي تهيه شود و براي هر رتبه هم سقف مشخصي در آزادسازي قيمت بليت ها مدنظر باشد و با قيمت گذاري هاي غيراقتصادي و غيرقانوني مقابله مي شود.

اين نماينده مجلس همچنين گفت: بايد راهکارها و روش هاي کنترلي و نظارتي مشخص شود و تضمين قيمت ها با ساز و کار اقتصادي خواهد بود.

وي تاکيد کرد : براي اين که مردم خدمات مطلوب را بگيرند بايد اطلاعات و شناخت کامل از حقوق خود و وظايف شرکت هاي هواپيمايي داشته باشند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نرخ ، بلیت ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار