رئیس سازمان هواپیمایی همچنین از ورود دو فروند هواپیمایی ایرباس 320 در دو هفته اخیر خبر داد و گفت: در مجموع امسال 20 فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی  باشگاه خبرگاران ، حمیدرضا پهلوانی در جمع خبرنگاران  با اشاره به این‌که یکی از آیتم‌های مهم جهت حفظ سطح ایمنی و ارتقای آن بازرسی‌های دوره‌ای است، گفت: تعیین مسیرهای پروازی ایرلاین‌ها  به ریاست سازمان هواپیمایی کشور مربوط نيست  و این مسئله از کانال متخصصان سازمان هواپیمایی انجام می‌شود .

پهلواني در ادامه افزود: بر اساس تکلیف قانون برنامه پنجم دولت مکلف به آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در سال سوم این برنامه است، برای این کار پارامترهایی وجود دارد و کارهای مربوط به سازمان هواپیمایی انجام شده و در حال تکمیل است.

رييس سازمان هواپيمايي کشور با اشاره به اینکه آزادسازی قیمت‌ها در یک پروسه کوتاه کمتر از چهار ماه عملیاتی می‌شود ، اظهار داشت: به طور قطع مهم‌ترین هدف از این کار ایجاد یک محیط رقابتی برای فعالیت ایرلاین‌هاست و در این صورت کیفیت خدمات پروازی نیز به‌ طور قطع افزایش مي يابد.

وی  در خصوص فعالیت شخصی در حوزه حمل‌ونقل هوایی که طي چند ماه اخير اعلام شده بابت فروش نفت 2 میلیارد دلار به دولت بدهکار است، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه ورود سرمایه‌گذار دست هر سرمایه‌گذاری را می‌فشارد و آنها را تشویق کرده دستشان را می‌گیرم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در خصوص سطح ایمنی پروازها نیز گفت: برای افزايش سطح ايمني پروازها بايد يک سري پارامترها را افزايش دهيم.

 پهلواني يادآور شد: در این راستا بسترسازی لازم برای ورود قطعات هواپیما از طریق تسهیلات گمرکی در دستور کار قرار دارد وبا استفاده از ابزارهای تشویقی بايد از تولیدکنندگان داخلی برای تأمین قطعات هواپیما حمایت کنيم.

پهلواني در ادامه اظهار داشت: هیچ محدودیت مسیری در سازمان هواپیمایی برای شرکت‌های هواپیمایی در پروازهای داخلی وجود ندارد، محدویت‌های کنونی پرواز نیز مربوط به شرکت فرودگاه‌های کشور است.

وی با بیان "با هیچ ایرلاینی در این رابطه مشکل نداریم"، خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها هستند که زمان پرواز را تنظیم می‌کنند و این دو در تعامل با یکدیگر هستند.

رئیس سازمان هواپیمایی همچنین از ورود دو فروند هواپیمایی ایرباس 320 در دو هفته اخیر خبر داد و گفت: در مجموع امسال 20 فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار