وزیر راه و شهرسازی گفت: افرادی که بیش از یک واحد مسکونی به عنوان کسب و کار داشته باشند باید مالیات مربوط به کسب و کار را پرداخت کنند و به زودی موضوع پرداخت مالیات اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه به تعهدات دولت قبلی در اجرای مسکن مهر پایبند هستیم، افزود:‌ هیچ کدام از مطالبات دولت قبلی را تجدیدنظر نکرده‌ایم و مصوبه جدیدی برای افزایش بازپرداخت مسکن مهر ابلاغ نشده است.

وي در ادامه افزود: اگر در دولت قبلی مصوبه افزايش باز پرداخت مسکن مهر 15 سال بود در حال حاضر نیز همین زمان است چرا که دولت حق تعیین تکلیف برای بانک مرکزی را ندارد.

آخوندي در ادامه تصريح کرد:‌ به دنبال سیاست مالیاتی برای واحدهای مسکونی هستیم به گونه‌ای که داشتن یک واحد مسکونی با معافیت مالیاتی زیادی همراه است.

وزير راه وشهرسازي در ادامه اظهار داشت: افرادی که بیش از یک واحد مسکونی به عنوان کسب و کار داشته باشند باید مالیات مربوط به کسب و کار را پرداخت کنند و به زودی موضوع پرداخت مالیات اعلام می‌شود.

وي درادامه توضيح داد: سیاستی برای نظام مالیاتی پیگیری می‌شود؛ به گونه‌ای که طولانی شدن مدت زمان اجاره هم به نفع مؤجر و هم به نفع مستاجر باشد.

آخوندي در ادامه گفت: طولانی شدن زمان مدت اجاره به نفع مستاجران است چراکه دیگر خانه به دوش نیستند و برای مالک نیز به دلیل داشتن مشتری بلند مدت مفید است و مجری این طرح اتحادیه املاک خواهد بود.

وزير راه وشهرسازي در ادامه افزود: در مسکن مهر پایبند ارتقای کیفیت هستیم تا افرادی که این خانه‌ها را می‌خرند حق انتخاب داشته باشند.

افزایش کیفیت و خدمات حمل و نقل با آزادسازی قیمت‌ها

آخوندی درباره استفاده از فاینانس چینی گفت: اخیرا مذاکراتی صورت گرفته تا بتوان منابع پروژه‌های عمرانی را از این طریق تامین کرد.

وی درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گفت: در قانون برنامه پنجم آزادسازی نرخ جابجایی حمل و نقل برای توسعه حمل و نقل هوایی و ریلی پیش‌بینی شده است.

آخوندی درادامه گفت: اکنون به سمت کیفیت ایمنی و حمل و نقل حرکت می‌کنیم تا بتوانیم به تدریج قوانین ماده برنامه پنج ساله را اجرا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مکانیزم آزادسازی نرخ بلیت به این صورت است که خطوط هواپیمایی از حمایت‌های فعلی که بهره می‌برند حذف می‌شوند و این خطوط مختار به ارائه خدمات با کیفیت بیشتر هستند تا مشتریان بتوانند حق انتخاب داشته باشند و از خدمات بهتر و با قیمت‌های مختلف استفاده کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مالیات ، مسکونی ، مالکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار