مديركل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: كشور به سرعت در حال پير شدن است، به طوري كه در سال 1420 قريب به 20 ميليون نفر جمعيت كشور سالمند خواهند بود.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب‌دا؛ دكتر علي سنگي در همايش روز جهاني سالمند گفت: سند ملي سلامت سالمند در شوراي عالي سلامت مطرح شده و در دستور كار مجلس شوراي اسلامي قرار گرفته است و اگر تصويب شود وزارت بهداشت در راستاي آن برنامه‌ جامعي براي قشر سالمندان خواهد داشت.

وي در ادامه افزود: با توجه به كاهش رشد افزايش جمعيت و افزايش جمعيت سالمند كشور، رويكردهاي سياست جميعت در كشور بايد تغيير كند. كشور با موج دوم افزايش جمعيت در گروه سالمند مواجه است كه نشان مي‌دهد بايد به جمعيت سالمند جامعه توجه بيشتري شود.

دكتر سنگي در ادامه با اشاره به جمعيت 76 ميليوني كشور گفت: در سال 75، تعداد سالمندان 6.6 درصد جمعيت و در اواخر دهه 80، 7.3 درصد و اكنون به 8.2 درصد جمعيت كشور رسيده است.

مديركل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس با بيان اينكه مهمترين برنامه ما، مراقبت ادغام يافته و جامع سالمندي است، افزود: با ترويج شيوه زندگي سالم، تدوين برنامه ملي نظام سلامت سالمند و بسيج اطلاع‌رساني به سالمندان قطعاً شاهد تحقق برنامه‌هاي سلامت محور، براي سالمندان خواهيم بود.

بيش از 10 درصد تهراني‌ها سالمند هستند

برپایه این گزارشمديركل دفتر سلامت شهرداري تهران نیز در این همایش گفت: بیش از 10 درصد تهرانی ها سالمند هستند.

دکتر گلمکانی با بیان این کهتمهيدات مناسبي براي حفظ و ارتقاء كيفيت زندگي سالمندان و سطح سلامت آنها به عمل نيامده است گفت:براي اينكه درست پاسخگو باشيم لازم است كه همه بخش‌ها و ظرفيت‌ها و مردم نسبت به اين مقوله آشنا شوند و مديريت استفاده بهينه از تمامي اين ظرفيت‌ها انجام شود.

برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، سالمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار