ارتش سوريه در ادامه عمليات سپر پايتخت ضربات سنگيني به گروهاي مسلح تروريست در نقاط مختلف به ويژه ريف دمشق وارد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، ارتش سوريه در ادامه عمليات «سپر پايتخت» که هدف از آن پاکسازي ريف دمشق از گروههاي مسلح است ضربات شديدي را به پايگاههاي اين گروهها وارد کرد. يگانهاي ارتش گروههاي مسلح را در زملکا و جوبر محاصره کردند و به پايگاهها و استحکامات آنها را در زبداني، داريا، معظميه و دوما حمله کردند.

مازن سلمو  گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين زمينه گفت عمليات سپر پايتخت همچنان ادامه دارد اين در حالي است که گروههاي مخالف مسلح دچار اختلافات شديدي شده اند. به گفته منابع آگاه، نيروهاي سوريه به ويژه پس از قطع خطوط تدارکاتي گروههاي مسلح در جوبر، زملکا و عربين و محاصره باقيمانده نيروهايشان در محور شمالي ريف دمشق، در نقاط جديدي در منطقه جوبر متمرکز شده اند. اين عمليات منجر به کشته شدن تعدادي از افراد مسلح در زملکا در غوطه شرقي شد.

يکي از نظاميان سوري گفت: «ما خطوط تدارکاتي گروههاي مسلح را قطع کرديم و راه آنها را در خطوط مقدم، براي جلوگيري از نفوذشان به اين منطقه سد کرديم.» گزارشگر شبکه افزود توپخانه سنگين ارتش سوريه در محور غربي، استحکامات گروههاي مسلح را در داريا و معظميه زير آتش خود گرفت اين در حالي است که فعاليت تک تيراندازها هنوز در اين مناطق حرف اول را مي زند.

يکي از تک تيراندازان ارتش سوريه گفت: «پايش اين منطقه و قطع کردن خطوط امدادي و مواصلاتي گروههاي تروريستي هدف فعاليت ما است و ما توانستيم خطوط امدادي آنها را قطع کنيم و سپس به اين گروهها هجوم برديم».

يک نظامي ديگر سوريه گفت: «ما امنيت مناطق آزاد شده را برقرار مي کنيم اما وجود کانالها و تونل هاي گروههاي مسلح علت اصلي کندي روند پاکسازي اين مناطق است ولي کل اين مناطق تا پل معظميه کاملا تحت کنترل ما است و به زودي امنيت در همه اين مناطق برقرار و اوضاع بهتر مي شود».

گزارشگر شبکه در ادامه گفت پس از سلطه ارتش بر شبعا در غوطه شرقي در مسير فرودگاه دمشق  اوضاع بهتر و چشم انداز آن شفاف تر است. در عين حال، ارتش سوريه عملياتي را عليه افراد مسلح در مناطق تجمع آنها در قاسميه انجام داد. ارتش سوريه همچنين در زبداني تعداد زيادي از اعضاي گروههاي مسلح تروريستي را کشت يا زخمي کرد.

ارتش سوريه همچنين به پايگاههاي افراد مسلح در تپه هاي ريما و مزارع صالحيه در اطراف يبرود حمله کرد و محله النسيم در شهر نبک را به محاصره خود در آورد و به محل هاي تجمع گروههاي مسلح در دوما حمله و اتاق عمليات گروه موسوم به لوء الاسلام را منهدم کرد.

داده هايي در دست است که نشان دهنده قطعي شدن نبردها در برخي مناطقي است که ارتش سوريه آنها را در محاصره نگه داشته ولي به آنها حمله زميني نکرده است به ويژه پس از پيروزيهايي که ارتش سوريه در غوطه دمشق کسب کرد اين مسئله قطعي تر شده است. نبردي که اگر آغاز شود به گفته منابع نظامي، به احتمال قوي نقشي جدي در پيروزي قطعي نيروهاي سوريه در اين نبردها خواهد داشت.
برچسب ها: هلاکت ، ارتش ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار