عضو کميسيون عمران مجلس به لزوم مديريت تقاضا در بازار مسکن اشاره کرد و گفت: تا زماني که شاهد عدم هماهنگي بين عرضه و تقاضا باشيم به هيچ وجه نمي توان انتظار کاهش مشکلات موجود را داشت.

سيد بهلول حسيني نماينده مردم آذربايجان شرقي و ميانه در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه امکان افزايش دوباره قيمت ها، با تداوم روند فعلي بازار مسکن وجود دارد اظهار داشت: لازم است دولت با تدابيري اقدام به مديريت تقاضا نمايد.

وي افزود: اگر توليد مديريت شود قطعا تبديل به عرضه مي شود که اين مساله مي توند تقاضا را مديريت و از ميزان قيمت ها بکاهد.

حسيني با بيان اينکه حتي وام هاي 4 درصدي مکسن هاي روستايي، بدون متقاضي هستند گفت: در تهران و به طور کلي کلان شهرها بدليل بالا بودن ارزش افزوده ما شاهد بالا رفتن روز افزون متقاضايان هستيم از اين رو مي توانيم با رونق شهرهاي ديگر غير از تهران از نسبت متقاضيان بکاهيم و قيمت مسکن را متعارف کنيم.

نماينده مردم آذربايجان شرقي و ميانه در مجلس نهم با اشاره به اينکه مسکن کالا نيست که بتوان راهکار ديگري براي کاهش قيمت آن پيدا کرد گفت: از طرفي مسکن خالي در کشور بسيار زياد است که حتي به گفته کارشناسان فقط حدود 300 تا 400 هزار خانه خالي در تهران وجود دارد.

وي ادامه داد: دولت مي توند با انجام عملياتي همچون گرفتن ماليات و عوارض از اين واحدها، شرايط را براي عرضه آنها فراهم نمايد.

حسيني افزود: به طور کلي تا زماني که تقاضا مديريت نشود به هيچ وجه مشکلات مسکن نيز کاهش نمي يابد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مسکن ، بازار ، تقاضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار