نويسنده ادبيات دفاع مقدس كشورمان با تاثير بر جامع بودن دانشنامه اسارت و آزادگي گفت: اين مجموعه در صورت جامع بودن به طور قطع تاثيرگذار خواهد بود.

محمدباقر نيك‌خواه بهرامي نويسنده ادبيات دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران درخصوص كتاب‌هايي نظير دانشنامه اسارت و آزادگي گفت: با توجه به اينكه اين دانشنامه طيف وسيعي از اسراء و آزادگان را دربرمي‌گيرد، به طور قطع بايد جامع باشد تا تاثيرگذاري خود را نشان دهد.

وي ادامه داد: از آنجايي‌كه نويسنده اين كتاب خود روزي به عنوان اسير و آزاده در زندان‌هاي بغداد بوده بدون شك بهتر توانسته حوادث و وقايع صورت گرفته در شكنجه‌گاه‌هاي عراق را به قلم برآورد و به طور قطع اسير شدگان در اردوگاه‌هاي عراق و آزادگان نويسنده مشاهدات خود را در كتاب‌هايشان نوشته‌اند كه تا اين حد تاثيرگذار واقع شده است.

نيك‌خواه بهرامي عنوان كرد: هر مقداري از تاريخ دفاع مقدس كه نوشته مي‌شود به خصوص بخش كه تنها يك سري از رزمندگان از آگاهند منتقل كننده اطلاعاتي وسيع از اتفاقات دوران جنگ براي مخاطبان است.

گفتني است، دانشنامه اسارت و آزادگي بيش از 100 جلد و هر جلد هزار صفحه دارد كه با مديريت مسعود ده‌نمكي و همكاري بيش از 40 پژوهشگر نوشته و منتشر مي‌شود.

شايان ذكر است كه اين دانشنامه فقط مختص به اردوگاه‌هاي عراق نيست گرچه اين اردوگاه‌ها به طور كامل پوشش داده شده اما نگاهي فقهي و فرهنگي به مباني اسارت نيز دارد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار