نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه حرکت جهادی جدی لازمه رسیدن به موفقیت در انجام مأموریت هاست، گفت: مدیریت در امامزادگان در شأن امامزاده ها و متناسب با نظام جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در نشست هیأت نظارت تخصصی سازمان اوقاف در خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از گزارش های رسیده اظهار کرد: با توجه به اینکه در شش ماهه اول سال جاری، ایام تعطیلات نوروز، انتخابات و ماه مبارک رمضان را پشت سر گذاشتیم، وقفه ای در برنامه ها ایجاد شد و امید است با همدلی و همبستگی بین بخش های داخلی، عقب افتادگی ها جبران شود.
 وی ادامه داد: باید از مسائل جزئی و حاشیه ای پرهیز شود و اولویت ها را مورد توجه و در دستور کار قرار داد و لازمه جبران عقب افتادگی در برنامه ها انجام یک حرکت جهادی است.
 حجت الاسلام محمدی ملاک اصلی کار را خالصانه بودن دانست و افزود: حرکتی که خالصانه باشد و به صورت جمعی انجام شود، نتیجه بخش خواهد بود.
 نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به نحوه مدیریت اداری و سازمانی اظهار داشت: مدیریت صحیح در چار چوب اخلاق ائمه اطهار(ع) است و برای مدیریت صحیح باید اخلاق الهی و اسلامی رعایت شود.
 حجت الاسلام محمدی با اعلام اینکه اداره کل اوقاف خراسان رضوی در اقدامات برنامه ای بخصوص در قالب سامانه جامع موقوفات رتبه اول را داراست، افزود: در یک اداره و سازمان همه بخش ها مکمل یکدیگر هستند اگر نقصی در یکی از بخش های یک اداره یا سازمان باشد، کل آن مجموعه زیر سوال می رود و بلعکس اگر حرکتی عظیم در یک بخش صورت گیرد، تمام آن مجموعه و سازمان تحسین می شود.
وی با بیان اینکه از نگاه بخشی، معاونتی و اداری باید صرف نظر کرد ، چرا که یکی از آفت های مدیریت نگاه بخشی است، تاکیدکرد: نباید به دنبال حاکم و محکوم ، قاصر و مقصر بود بلکه باید به دنبال این باشیم که کار روی زمین مانده و تکالیف انجام شود.
 حجت الاسلام محمدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در باره سبک زندگی اسلامی ایرانی گفت: یک مولفه سبک زندگی اسلامی وقف کردن است پس باید در ترویج این مهم و اینکه با توجه به نیاز روز وقف صورت پذیرد اندیشید.
 نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص ظرفیت عظیم امام زادگان بیان داشت: باید مدیریت در امامزادگان در شأن امامزاده و متناسب با نظام جمهوری اسلامی باشد.
 وی در پایان گفت: با بررسی چهار سال گذشته و آسیب شناسی نقاط ضعف ، تقویت نقاط قوت ، ارائه راهکار و شیوه جدید مدیریت، امید است در شش ماهه دوم سال جاری حرکت جدی جهادی برای جبران نواقص شش ماهه اول صورت گیرد.
گفتنی است، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه نظارت تخصصی اعضای ستاد سازمان اوقاف، از فرآیند صدور اسناد اجاره، عملیات مالی و تکمیل اطلاعات موقوفات در سامانه جامع اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی  بازدید کرد.

برچسب ها: امامزاده ، نظام ، اوقاف ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار