گلايه تهيه‌كننده "شهر موش‌ها" از "حجت‌الله ايوبي"؛

مرضيه برومند: من با 63 سال سن مثل شير كار مي‌كنم

تهيه‌كننده‌ي "شهر موش‌ها" از "حجت‌الله ايوبي" رئيس سازمان سينمايي گله‌ كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل لوكيشن، فيلم "شهر موش‌ها2" كه شامگاه 5 مهر ماه در سوله ناجا كليد خورد.



"محمد خاتمي"، رئيس‌جمهور دوره اصلاحات، با توجه به اينكه در اين مراسم حضور نداشت اما صحبت‌هاي خود را در مورد فيلم "شهر موش‌ها" به صورت ويديويي اينگونه مطرح كرد: بيان نوع زندگي در سطح عميق و با نگاه كودكان به حدي سرگرم‌كننده است كه انساني كه در متن جامعه مؤثر باشد اين موضوع را درك مي‌كند.

وي ادامه داد: مجموعه‌ي "شهر موش‌ها1" حساسيت، نوع‌دوستي و متحد بودن در مقابل دشمن را به تصوير كشيد كه مي‌توانست انسان را رشد دهد.

"خاتمي" با اشاره به انواع نگاه به سينماي كودك عنوان كرد: دو نوع سينماي كودك موضوع فيلم‌‌سازان و اين نوع ژانر است، يكي از اين موضوع‌ها براي پدر و مادر است كه چگونه كودك و احساسات او را درك كند.

وي افزود: بطن موضوع ديگر كودك،‌ مخاطب كودك است، همچون "شهر موش‌ها" كه اگر چه براي كودكان ساخته اما بزرگتر‌ها نيز مي‌توانند از آن استفاده كنند.

"خاتمي" اظهار داشت: ما بايد آينده فرزنداني كه تربيت كرديم را شاهد باشيم، اميدوارم موش‌هايي كه الان بزرگ شده‌اند مورد ارزيابي قرار گيرند.



وي خاطر نشان كرد: "مرضيه برومند" و عوامل فيلم دردسر و مشكلات بسياري بر سر راه دارند و اميدوارم بچه‌هاي هنر، شاخه‌هاي هنري داشته باشند.

در ادامه "فرهاد توحيدي"، فيلم‌نامه‌نويس "شهر موش‌ها2"، در خصوص همكاري با "مرضيه برومند" گفت: شايعه‌اي باب شده بود كه هيچ فيلم‌نامه‌نويسي 2 بار نمي‌تواند با "برومند" كار كند چرا كه يا افسرده و يا كشته مي‌شود اما اين اتفاق براي من رخ نداد پس شايعه است.
وي ادامه داد: فيلم‌نامه‌ي سختي است و اين كار در دوره‌ي سختي شروع كرديم زماني كه صدا و سيما پول توليدات قبلي را به سازندگان ترغيب براي ساخت سري بعدي آن شدند.
"توحيدي" با اشاره به مشكلات توليد كار افزود: اوج گرفتاري‌هاي ما تازه آغاز شده و با توجه به اينكه در  شرايط بدي دست به توليد زديم اميدوارم سرانجام خوبي داشته باشد.
وي در خصوص ويژگي فيلم "شهر موش‌ها2" عنوان كرد: دكور 2 سالن و حمايت ناجا از بخش خصوصي از ويژگي‌هاي اين كار است و علاوه بر آن 2 تهيه‌كننده كه دل شير داشتند اين كار را شروع كردند و اميدوارم از كاري كه كردند پشيمان نشوند.
 
در پايان "فرهاد توحيدي" به پول‌هايي اشاره و هشدار داد كه بابت تماشاي فيلم "شهر موش‌ها" از دستشون نرود.

همچنين "منيژه حكمت"، تهيه‌كننده فيلم "شهر موش‌ها2" ضمن تشكر و قدرداني از حضور مهمانان برنامه گفت: روزهاي سخت 9 ماه كار مداوم سپري شد اما هيچ يك از سوي مسئولان به ما خسته نباشيد نگفتند و از دوستان مطبوعات مي‌خواهم كه صداي مرا به گوش ارشاد برسانند.

وي ادامه داد: همه مسئولان ارشاد و آقاي "ايوبي" را دعوت كرديم با اينكه ما سينماگران ويژه‌اي هستيم و از دوستان ويژه شما نيستيم و در سفارت فرانسه رفت و آمد نداشتيم اما دوستان ويژه‌اي با كودكان اين سرزمين هستيم.

"حكمت" تصريح كرد: آقاي "ايوبي" حضور شما اشكالي ندارد اما حداقل اين چند روز از شما يك خسته نباشيد مي‌خواستيم، مطمئن باشيد "شهر موش‌ها" چراغ سينماي كودك را روشن مي‌كند.

وي عنوان كرد: دكورهاي "شهر موش‌ها" برگرفته از فرهنگ ايراني است و ما به تمام دارايي‌هاي سرزمينمان افتخار مي‌كنيم.

"حكمت" خاطر نشان كرد: خوشحاليم از اينكه سينماي مستقل با صنعت پيوند خورده است بدون آنكه احتياجي به بخش دولتي داشته باشد.

"علي سرتيپي" ديگر تهيه‌كننده فيلم نيز در ادامه صحبت‌هاي "منيژه حكمت" عنوان كرد: آشتي صنعت و سينما را تبريك مي‌گويم و اميدوارم زماني كه فيلم "شهر موش‌ها" در زمان اكران پربيننده‌ترين فيلم شود جشني را نيز از اين بابت برگزاري كنيم.

"مرضيه برومند"، كارگردان "شهر موش‌ها" در اين مراسم گفت: توقع و تصور اين را نداشتم كه سري بعدي "شهر موش‌ها" را توليد كنم اما زماني كه تهيه‌كنندگان قدري را ديدم با بضاعت اندك خودم خواستم كار را شروع كنم و نياز به دلگرمي دارم.

وي ادامه داد: البته چند وقتي است كه دوستي در چند روزنامه مطالبي زده مبني بر اينكه من "شهر موش‌ها1" را به سفارش رژيم صهيونيستي ساختم اما بايد بگويم كه اگر خواهان ساخت فيلم سفارشي بودم در مملكت خودم هم پول بهتري موجود بود و هم از امكانات بهتري بهره‌مند بودم.

"برومند" تصريح كرد: اين مطالب از ذهن بيمار تو نشأت گرفته، همانطور كه در زمان ساخت "زي‌زي‌گولو" نيز ادعا كردند كه كوچه‌بازاري فرانسوي است و اميدوارم خدا شفاتون بدهد.
وي عنوان كرد: بايد بگويم كه در سن 63 سالگي مثل شير كار مي‌كنم و به دلگرمي نياز دارم و يكي از دلايل پذيرفتن اين كار سخت احساس وظيفه‌ نسبت به جوانان عروسك نمايشي بود تا از اين طريق كسب تجربه كنند.

وي اظهار داشت: اقدام انقلابي كردم كه از طرف دوستان قديمي حمايت شد. "مدرسه موش‌ها" مرهون دوستان من همچون "جبلي"، "طهماسب" و "معتمدآريا" كه در گذشته كار كردند.
"برومند" خاطر نشان كرد: از همه اجازه مي‌خواهم كه فيلم "شهر موش‌ها" را به روح پاك و بلند 3 عزيز "احمد بهبهاني نيا"، "رضا ژيان" و "كامبيز صميمي" تقديم كنم.

گفتني است؛ در اين مراسم به بهانه‌ي بزرگداشت "مرضيه برومند" گروه سرود متشكل از كودكان آهنگ "شهر موش‌ها" را تقديم وي كردند و در پايان نيز توليد فيلم توسط "مرضيه برومند" كليد خورد.
در ادامه‌ي مراسم نيز مدير توليد، طراحان لباس و عروسك‌گردان، تهيه 2 و ساير عوامل كار نيز در مورد پروژه صحبت كردند كه البته به بودجه‌ي توليد نيز اشاره‌اي كردند كه با توجه به برآورد 2 ميليارد توماني براي توليد به دليل گراني تهيه مواد توليد اميدوارند كه با بودجه‌ي 6 ميلياردي بتوانند اين كار را به پايان برسانند.

در بخش‌هاي ديگر مراسم نيز كليپي از صحبت‌هاي هنرمندان سينما در مورد "شهر موش‌ها" همچون "رضا عطاران"، "ويشكا آسايش"، "آتيلا پسياني"، "فرهاد آئيش" و "رويا تيموريان" و از جمع غيرهنري‌ها سردبير روزنامه‌هاي "بهار" و "اعتماد"،عادل فردوسي پور و "احمد مسجد جامعي" رئيس شوراي شهر پخش شد.

گفتني است؛ كه در زمان اكران فيلم، عروسك‌ها، فيلم‌ها و بازي‌هاي رايانه‌اي "موش‌ها" نيز توزيع خواهد شد و همچنين مسابقه‌ي داستان نويسي "شهر موش‌ها" نيز هم‌اكنون در حال اجرا است.
شايان ذكر است؛ در اين مراسم چهره‌هايي چون "احمد مسجد جامعي"، "حسين مرعشي"، "مرتضي احمدي"، "محمد ايازي"، "مهتاب كرامتي"، "مريم سعادت"، "پگاه آهنگراني"، "بهناز جعفري"، "فرزاد مؤتمن"، "سروش صحت"، "جمال ساداتيان"، "ليلي رشيدي"،‌"اميرحسين صديق"، "عبدالرضا زهره كرماني"، "سحر ولدبيگي"، "نيما فلاح" و "همايون اسعديان" حضور داشتند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار