رامين ناصر نصير:

آماتورها سينماي كودك را به قهقرا كشاندند

كارگردانان آماتوري كه با بودجه هاي اندك قصد ساخت فيلم هاي ژانر كودك را دارند باعث افول سينماي كودك شدند.

رامين ناصر نصير بازيگر سينما و تلويزيون در خصوص ژانر كودك و كاهش كيفيت آن به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: سينماي كودك در دهه 60 به دليل جايگاه خوبي كه داشت توانست نظر مخاطبان بخصوص كودكان را به خود جلب كند اما متاسفانه امروز به دليل اكرانهاي نامعلوم اين ژانر رو به افول است. 
وي افزود: ساخت فيلمهاي كودك از ريسك بالايي بر خوردار است و صاحبان فيلم پس از توليد نگران اكران آن و چگونگي اكران آن در سينما ها هستند و اين نا مشخص بودن اكرانها كار گردانان را از ساخت آثار كودك پشيمان مي كند. 
وي اظهار داشت: جشنواره كودك و نوجوان كه هر ساله در مهر برگزار مي شود امروزه خالي از فيلمهاي كودك است و هر ساله با نزديك شدن اين جشنواره آثار سفارشي به كار گردانها داده مي شود،  براي پر كردن جشنواره و حفظ آبروي سينماي كودك است.
ناصر نصير در خصوص برنامه هاي كودك در تلويزيون عنوان كرد: در گذشته برنامه هاي جذابي چون "خانه مادر بزرگه"، "شهر موشها"،" كلاه قرمزي و پسر خاله"، "هادي و هدي" از آثار ارزشمندي بود كه حتي امروزه با پخش مجدد آن طرفدار خود را دارد. 
وي افزود: فيلم هايي كه در آن دهه ساخته شد به دليل همكاري و همدلي گروه و يكي بودن خط فكري آن ها در ساخت، فيلم هاي جذاب و ارزشمندي توليد مي شد اما امروزه كارگردانان آماتور با ورود به اين ژانر و صرف بودجه هاي اندك عواملي كم  تجربه باعث خدشه دار شدن اين ژانر شدند. 
وي در خصوص رد فيلمنامه آثار كودك تصريح كرد: در گذشته فيلمنامه هاي ژانر كودك را قبول مي كردم اما امروزه به دليل فيلمنامه هاي بي كيفيت و دست نويسي كه غلط هاي املايي دارد چطور مي توان به كارگردان و عوامل سازنده آن اعتماد كرد و وارد دنياي كودكان شد. 
وي افزود: ژانر كودك يك ژانر ارزشمند است كه كودك با دقت تمام به آن نگاه مي كند و بازيگران جزئي از خاطرات كودكي وي مي شوند به همين خاطر ترجيح مي دهم در آثاري حضور يابم كه از كيفيت خوبي بر خوردار باشد. 
وي خاطرنشان كرد: آثار قديم به دليل سنگ بناي محكمي كه داشت توانست مورد توجه مخاطبان قرار گيرد، اميدوارم بزودي با ساخت مجموعه "شهر موشها 2 مجدد سينماي ايران متحول شود./ي2
برچسب ها: ناصر نصیر ، سینما ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار