فیلم سینمایی "کویر مرگ" به کارگردانی اسماعیل براری پس از 13 سال بدون هیچگونه ممیزی پروانه نمایش گرفت.

اسماعیل براری  کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت :بالاخره پس از 13 سال توقیف بی دلیل "کویر مرگ" پروانه نمایش گرفت.

وی ادامه داد: "کویر مرگ" 13 سال پیش ساخته شد که متاسفانه در همان دوران  مورد بی مهری و بی لطفی مسئولان سینمایی قرار گرفت. "کویر مرگ" عین 13 سالی که در توقیف بود با نظرات و سلایق مدیران سینمایی بسیاری روبرو بود ومن در تمامی این سالها تلاش می کردم تا بتوانم بالاخره برای این فیلم پروانه نمایش بگیرم.

کارگردان فیلم سینمایی" 12 صندلی" اظهار داشت: در دوره مدیریت "علیرضا سجاد پور و شمقدری" سجاد پور حرف عجیبی به من زد که هنوز در خاطرم مانده است او گفت "کویر مرگ" در دوره من ساخته نشده است در نتیجه من نباید جور اکران این فیلم را بکشم سجاد پور می گفت من مشکلی با پروانه دادن ندارم ولی این فیلم مال دوره من نیست ومن مسئولیت آن را به عهده نمی گیریم 

وی ادامه داد: در نهایت آخرین بار با شمقدری صحبت و گفتگو کردم واو گفت فیلم را ببینم و بعد نظر بدهم که طبق معمول فیلم در دفتر ایشان گم شد و متاسفانه باز این اتفاق نیفتاد.

براری به تلاش های عظیمی میرآبادی اشاره کرد و گفت: تنها کسی که زحمت بسیاری کشید و منصفانه رفتار کرد عظیمی میرآبادی بود او نیز همچون مدیری مسئول تلاش می کرد تا بتواند برای این فیلم پروانه نمایش بگیرد اما این اتفاق نیز هرگز رخ نداد.

این کارگردان همچنین به شان سینمای ایران اشاره کرد و افزود: سینما به تنهایی شان دارد یک اثر هنری برای خود به اندازه تمام تاریخ و قوانین و مدیریتها و تمام صندلی های پست های قدرتمند دولتی وتمامی بودجه ای که آمده ورفته می ارزد.

این کارگردان تصریح کرد: خاطرم می آید روزی از دوست عزیزم ناصر تقوایی جمله ای شنیدم  او گفت "هیچ مانعی برای فیلم سازی من وجود ندارد اما اگر قرار باشد از کسی اجازه بگیرم و بعد فیلم بسازم ،نمی سازم " اول احساس کردم چه جمله خودخواهانه ای است اما امروز خوب حرف اورا می فهمم و فهمیدم که قضاوت من اشتباه بوده است، زیرا ساخت یک فیلم و یا خلق یک اثر هنری به آزادي، تشخیص درست ولحظه ای بدون فشار نیاز دارد.

وی گفت :کویر مرگ نیز دقیقا مثل همین واقعه بود این فیلم 13 سال مقاومت و پایداری از خود نشان داد و شکل خود را تغییر نداد و امروز که فیلم به دریافت پروانه نمایش شد حتی یک فرم از این فیلم تغییر نکرد گرچه فیلم به لحاظ اقتصادی آسیب بسیار دیده است ولی  این حقانیت را پشت سر گذاشت.

براری در پایان خاطر نشان کرد: " کویر ومرگ "و" 12 صندلی" پس از مدتها موفق به دریافت پروانه نمایش شدند که در اولین فرصت مناسب اکران خواهند شد./ي2
برچسب ها: کویر مرگ ، سینما ، براری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار