اسماعیل براری گفت: مسئولان سینما نسبت به کسی که کرنش نکند و برایشان کف و هورا نکشد و در برنامه هایشان صف اول نباشد عناد می‌ورزند.

اسماعیل براری کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اکران قریب الوقوع فیلمش پس از توقیف 4 ساله گفت: باید دلیل این اتفاق را از معاونت سینمایی بپرسید. فیلم من پس از چهارسال توقیف، بدون کم و زیاد شدن قرار است اکران شود. الان از این اتفاق خوب آنقدر خوشحالم که دلیل و مدت توقیف فیلمم دیگر اهمیتی ندارد.

وی در ادامه افزود: من نه فیلمساز بدشانسی هستم و نه فیلم‌هایم چیزی برای توقیف شدن دارند؛ اما هرکس کرنش نکند و در مقابل مسئولان کف و هورا نکشد و در برنامه‌هایشان صف اول ننشیند، مورد عناد قرار خواهد گرفت. با این وصف سینماگران مستقل باید کنار بروند و فیلم نسازند.

براری با اشاره به پیش آمدن فرصت اکران فیلم گفت: در تمام این سالها از  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست نمایش داشتیم و در زمان جابجایی دولت دهم و یازدهم فرصتی پیش آمد که ما از این ممیزی عبور کنیم. اما چون مدتی از ساخت فیلم گذشته بود برای اکران شرایطی پیش آمد که نپذیرفتیم و اکنون فرصت مناسب تری برای اکران پیش آمده است که از آن استقبال می کنیم. ما به طور دائم پیگیر بودیم. یکی دوسال پیش پروانه نمایش گرفتیم. خوشبختانه ۲۷ مرداد فیلم «دوازده صندلی» در گروه آزاد اکران خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه جنس فیلمسازی من تاریخ مصرف ندارد. موضوع فرم به گونه‌ای است که انگار همین الان ساخته‌ام. من تهیه کننده فیلم‌هایم هستم و باید حساب کنید که با این سه فیلم که توقیف شد، چقدر ضرر و زیان متوجه من و فیلم‌هایم شده است.
 
این کارگردان با اشاره به فیلم «کویر مرگ» که در دوران حیات شهید آوینی توقیف شده بود، گفت: این فیلم تاییده شده شهید مرتضی آوینی در زمان حیاتشان بود اما ماجرای توقیف آن برای ما عجیب است. این فیلم بیش از 20 حضور بین المللی داشت و در فستیوال بروکلین حضور پیدا کرد و بابت ساخت این فیلم به من تبریک گفتند. حتی فیلمساز روسی درخواست خرید و اکران این فیلم را از من داشت. برای اکران این فیلم با گروه هنر و تجربه صحبت کردیم اما دلیل آورده اند که مجاز نیستیم فیلم ساخته بیش از 10 سال را نمایش دهیم. فیلمی با این سابقه و تجربه حضور در فستیوال های جهانی را مورد بی توجهی قرار داده اند.

وی با اشاره به فیلم توقیفی دیگرش گفت: «گزارش مریم» نیز فیلم دفاع مقدسی دیگرم است که توقیف شده است و عجیب‌ترین دلیل توقیف را برایش عنوان کرده اند. بجز این فیلم، اثری به نام «آشیانه» نیز بدون دلیل خاصی توقیف شده است. من چند فیلم دیگر باید بسازم که توقیف شود و ضرر کنم؟ 

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار