در شش ماه نخست امسال 23 گونه پستانداران و 26 قطعه انواع پرندگان در این شهرستان بصورت غیرمجاز شکار شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:این شکارچیان در شکار 23 راس گونه های پستانداران شامل قوچ،کل،بز،گراز،شغال و سنجاب و 26قطعه انواع پرندگان شامل کبک،قرقاول و کاکایی و 3هزار و710 قطعه ماهیان تخم ریز در رودخانه هراز توسط ماموران و محیط بانان محیط زیست شناسایی و دستگیر شدند.

دعاگو افزود: از متخلفان تعداد 27 قبضه اسحله مجاز، 5قبضه اسلحه غیرمجاز و74 رشته تور ماهیگیری و لنسر ماهیگیری کشف و ضبط شد.

وی از شناسایی و دستگیری 146 شکارچی متخلف به جرم شکار غیرقانونی وحوش در مناطق ممنوعه و نیز خارج از زمان تعیین شده شکار در6 ماهه نخست امسال خبر داد.

دعاگو به موارد تخلف برخی فروشگاه های صنایع دستی این شهرستان در نگهداری و فروش حیوانات و پرندگان تاکسیدرمی شده اشاره و تصریح کرد:از تعداد هشت فروشگاه نگهداری و فروش حیوانات و پرندگان تاکسیدرمی شده،تخلف صاحبان تعداد چهار فروشگاه تایید و برخورد شد.

وی گفت:از صاحبان این فروشگاه ها تعداد 18 راس سنجاب،دوقلاده گربه وحشی،دو قلاده روباه، 35 قطعه کاکایی، 2 طاقه قرقاول،دوقطعه هدهد و برخی گونه های وحوش کشف وضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل افزود : پرونده های تخلف شکارچیان غیرمجاز و صاحبان فروشگاه های صنایع دستی این شهرستان در نگهداری و فروش حیوانات و پرندگان تاکسیدرمی شده به دادگستری شهرستان تحویل داده شدند/س.

برچسب ها: شکار ، غیرمجاز ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.