مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه از وقوع 193 زمین لرزه درشش ماهه اول سال جاری در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فرهاد فروزی گفت: بزرگترین این زمین لرزه ها ساعت 23 و دو دقیقه 18 تیرماه و با بزرگی3.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین در حوالی هلشی رخ داده است.

به گفته فروزی از 193 زمین لرزه رخ داده در نیمه نخست امسال در استان کرمانشاه، 15 مورد در فروردین ماه، 39 مورد در اردیبهشت، 68 مورد در خرداد، 25 مورد در تیر، 29 مورد در مرداد و 17 مورد در شهریور ماه رخ داده است.

این مسئول بیشترین لرزه خیزی در شش ماهه اول سال جاری را به ترتیب مربوط به تازه آباد، نوسود، میانراهان و هلشی دانست.

فروزی در خصوص مقایسه زمین لرزه های نیمه اول امسال با مدت مشابه سال گذشته هم خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست سال گذشتهدر مجموع 81 مورد زمین لرزه در گستره استان کرمانشاه وقوع و در شبکه لرزه نگاری کرمانشاه ثبت و پردازش گردید که بزرگترین آنها راس ساعت ساعت 5 و 24 دقیقه 24 تیرماه به وقت محلی با بزرگی 4.1درجه در مقیاس امواج درونی درحوالی میانراهان به وقوع پیوست.

به گفته مسئول شبکه لرزه نگاری کرمانشاه، یکی از علل اختلاف زیاد آمار شش ماهه نخست سال جاری و مدت مشابه سال قبل، فعالیت لرزه ای چشمگیر تازه آباد و نوسود در اردیبهشت و خرداد امسال بودهکه با توجه به ساختار پوسته زمین و گسلهای منطقه چندان غیرطبیعی نیست.

فروزی در خصوص تجهیزات شبکه لرزه نگاری کرمانشاه هم خاطرنشان کرد: در ابتدای شهریور ماه سال جاری با حمایت اداره کل مدیریت بحران استان و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، تجهیزات لرزه نگاری ایستگاه آنالوگ مرکزی کرمانشاه تغییر و به یک ایستگاه دیجیتال پیشرفته مبدل گردید./س

برچسب ها: کرمانشاه ، شش ، ماهه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.