بهاي نفت در بازار نيويورک کاهش يافت زيرا سرمايه گذاران اميدوار هستند تنش هاي ژئوپوليتيک در خاورميانه کاهش يابد و اين مسئله موجب افزايش صادرات نفت شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ حدود ساعت 13 و 15 دقيقه به وقت گرينويچ ،بهاي هربشکه نفت وست تگزاس اينترمدييت ( نفت پايه آمريکا ) براي تحويل در نوامبر با 47 سنت کاهش در بازار بين المللي نيويورک به 103 دلار و 12 سنت رسيد.

فيل فلين از تحليلگران بازار نفت اعلام کرد قيمت هاي نفت درحالي کاهش مي يابد که عرضه نفت کشورهايي مانند ليبي ، سودان جنوبي ، نيجريه يا عراق که در آن توليد متوقف يا به طور گسترده اي کاهش يافته بود به سطح عادي تر رسيده است.

اين کارشناس نفتي تصريح کرد  به ويژه در ليبي درحالي که صادرات به شدت در هفته هاي اخير به سبب بحران در تاسيسات نفتي کاهش يافته بود ، توليد تا پايان هفته قرار است به 700 هزار بشکه در روز برسد درحالي که اين رقم اوايل ماه 150 هزار بشکه در روز بود.

فلين تصريح کرد :« در عراق ، دومين توليد کننده سازمان کشورهاي صادر کننده نفت اوپک  ، توليد در ميدان هاي نفتي در جنوب کشور پس از تعمير يک خط لوله آسيب ديده ، افزايش يافته است.»کارل لاري از تحليلگران بازار نفت گفت  :«به موازات آن ، بازار ظاهرا فکر مي کند با برگزاري مجمع عمومي سازمان ملل متحد مي توان به صلح در خاورميانه دست يافت ، گفتگوها با ايران پيشرفت خواهد کرد و اوضاع در سوريه سرانجام بدون تبعات مهمي بر بقيه منطقه حل و فصل خواهد شد.»
برچسب ها: نفت ، بازار ، نیویورک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار