رئيس مرکز ملي فرش ايران گفت از 5 منطقه ثبت شده جهاني که عضو توليد فرش دستباف در کشور هستند امروز رونمايي شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران محمد باقر‌آقا علي خاني رئيس مرکز ملي فرش ايران با اعلام اين خبر در مراسم افتتاح بيست و دومين فرش دستباف که هم اکنون در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران در حال برگزاري است اظهار داشت: امروز از 5 منطقه ثبت شده جهاني، که در کشور اقدام به توليد و صادرات فرش دستباف مي کند رونمايي مي شود.

وي افزود: اين 5 منطقه شامل تبريز، هريس، خوي، اصفهان و قم مي باشد.

رئيس مرکز ملي فرش با اشاره به عملکرد يکساله اين مرکز گفت : سال گذشته خوشه هاي فرش دستباف در خراسان شمالي ، قم و تبريز کليد خورد که تا پايان سال جاري با عملياتي شدن کامل اين خوشه ها علاوه بر کاهش هزينه هاي توليد فرش دستباف در کشور ارزش افزوده اين کالاي نفيس نيز افزايش مي‌يابد.

وي ادامه داد: ايران براي گسترش و توسعه صادرات فرش دستبافت تا پايان سال جاري در 21 نمايشگاه خارجي فرش و قالي شرکت مي‌کند.

عليخاني با اشاره به اهميت صادرات فرش د ستبافت از کشورمان اظهار داشت براي گسترش هر چه بيشتر صادرات فرش دستبافت بايستي 700 هزار نفر بافنده به صورت تمام وقت مشغول به فعاليت شوند که پيش بيني مي شود اين رقم تا پايان سال 95 به 1 ميليون نفر بافنده نيز برسد.

رئيس مرکز ملي فرش ايران با اشاره به آموزش 50 هزار بافنده در سراسر کشور با هزينه مرکز ملي فرش ايران هم چنين 50 هزار دار قالي ارگونوميک (متناسب با فيزيولوژيک بدن و ستون فقرات بافنده) در اختيار بافندگان قرار گرفته است.

عليخاني همچنين به بازديد 220 تجار خارجي از بييست و دومين نمايشگاه فرش دستبافت اشاره کرد و گفت: بيشترين مهمانان و تجار خارجي بازديدکننده از فرش دستباف از کشورهاي آلمان، لبنان و سوئيس هستند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: فرش ، رونمایی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار