"نیکولاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا امروز با "شی جینپینگ" همتای چینی خود دیدار و اعلام کرد پکن یک خط اعتباری پنج میلیارد دلاری برای کاراکاس گشوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ "مادورو" که وعده داده است مشارکت برقرار شده توسط "هوگو چاوز" رئیس جمهور سابق ونزوئلا را تقویت کند، از صفحه شخصی خود در توییتر برای اعلام آن‌چه که "اخبار عالی" برای کشورش خواند، استفاده کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد: «ما به توافقنامه‌ای (با بانک دولتی توسعه چین) در خصوص یک خط اعتباری عمرانی پنج میلیارد دلاری دست یافتیم».

وی افزود: «با این خط اعتباری، ما پول (ساخت) مسکن را خواهیم داد و در کشاورزی، حمل و نقل، صنعت، جاده‌ها، برق، معادن، بهداشت، علوم و فن‌آوری سرمایه‌گذاری خواهیم کرد».
در پی امضای چندین توافقنامه چند میلیارد دلاری بین ونزوئلا و چین برای سرمایه‌گذاری در صنایع نفت، انرژی، ساخت و ساز و فن‌آوری پیشرفته، همکاری بین دو کشور در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

چین بیش از 36 میلیارد دلار وام در اختیار ونزوئلا قرار داده و این کشور اقساط آن را عمدتا با نفت خام خود بازپرداخت می‌کند.

"مادورو" در سالن بزرگ خلق پکن پس از مراسم استقبال اعلام کرد: «هدف اصلی این سفر، تقویت و توسعه بیش از پیش مشارکت راهبردی بین ونزوئلا و چین است؛ (فرایندی) که چاوز با مقامات چین آغاز کرد».

"مادورو "خطاب به "شی جینپینگ" اعلام کرد توسعه اقتصادی چین به نفع توسعه ونزوئلا بوده است.

"شی جینپینگ" نیز گفت :« مادورو، شما دوست خوب چین هستید. سفر به چین به ‌طور حتم روابط چین-ونزوئلا را به سطح تازه‌ای ارتقا خواهد داد».

چین در حال حاضر 640 هزار بشکه نفت در روز از ونزوئلا دریافت می‌کند و به منابع طبیعی گسترده این کشور دسترسی دارد.

"مادورو" روز شنبه پس از آن وارد چین شد که آمریکا را به خودداری از موافقت با دسترسی هواپیمایش به حریم هوایی این کشور به منظور انجام این سفر متهم کرد.
 واشنگتن این اتهام را تکذیب کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار