عضو هیئت مدیره موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع گفت: باید شجاعت به خرج داده و اشتباهات مدیریتی خود را پیرامون دریاچه ارومیه بپذیریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، محمد درویش در آئین مناظره تلویزیونی شبکه یک سیما که با محوریت خشک شدن دریاچه ارومیه برپا شد، اظهار داشت: باید شجاعت پذیرفتن اشتباهات خود را داشته باشیم.

وی افزود: چنانچه به سوءمدیریت و رفتار ناشیانه خود در برخورد با این معضل اقرار نکنیم، به طور قطع دامنه مشکلات روزبه‌روز گسترده می‌شود.

درویش ادامه داد: علاوه بر دریاچه ارومیه، دریاچه‌ها و محیط‌های آبی زیادی در مناطق مختلف کشور دچار بحران شده‌اند، اما از آنها اطلاع چندان زیادی نداریم.

وی ادامه داد: این تصور که « محیط زیست فقط یک مسئله فانتزی است » باید ریشه‌کن شود، زیرا در صورت مساعد بودن شرایط اقلیمی مردم در سلامت هستند و عکس آن نیز صادق است.

عضو هیئت مدیره موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع خاطرنشان کرد: مسئولان در طول سال‌های اخیر چشم خود را بر وضعیت دریاچه بسته و به توسعه اراضی کشاورزی همت گماشته‌اند.

درویش از اینکه انگشت اتهام به سمت آسمان گرفته می‌شود، انتقاد کرد و گفت: کاهش نزولات جوی تنها عامل موثر در به وجود آمدن این وضعیت نیست.

وی اظهار داشت: وجود 30 هزار حلقه چاه غیرمجاز، احداث 72 سد در منطقه، توسعه 100 درصد اراضی کشاورزی و ده‌ها عامل دیگر مزید بر علت بوده‌اند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.