صنعت بيمه زماني به بلوغ و نبوغ دست پيدا مي کند که در تمام بخش هاي رشد و توسعه متوازن را دنبال کند.

محمد حسين فاتحي کارشناس اقتصادي درگفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در شرايط فعلي آن چه بيش از هرچه حائز اهميت به نظر مي رسد اين است که در دوره هاي گذشته افزايش ضريب نفوذ بيمه و رشد شاخص هاي بيمه اي آن طور که بايد و شايد ارتقا نيافته و هنوز در بسياري از عرصه ها ظرفيت هاي نهفته اي وجود دارد که مي تواند چرخ توسعه صنعت بيمه و رقابت پذيري در اين بازار را به حرکت در آورد.

اين کارشناس درادامه گفت: گرچه فعالان صنعت بيمه کشور توانسته اند در شاخص رشد حق بيمه هاي توليدي رتبه هاي قابل قبولي را در رده بندي هاي داخلي و بين المللي بدست آورند، اما ترديدي نيست که صنعت بيمه زماني به بلوغ دست پيدا مي کند که در تمام بخش ها رشد و توسعه متوازن را دنبال کند.

وي در ادامه افزود: به عنوان مثال در حوزه بيمه هاي روستايي و محصولات کشاورزي و دامپروري يک بازار بکرو دست نخورده خدمات بيمه اي وجود دارد و بنا به دلايلي که عمدتا به ريسک پذيري شرکتهاي بيمه اي، بازاريابي ضعيف و يا ضعف توسعه فرهنگي بيمه در ميان اين اقشار برمي گردد، بسياري از ظرفيت ها مغفول مانده و در گذشته دولت ها نيز به رغم تمام شعارها به آن جامه عمل نپوشانده اند.

فاتحي اظهار داشت: عمده اين عقب ماندگي ها به عدم شکل گيري سبد خدمات بيمه اي متنوع در بين شرکتهاي بيمه اي و حمايت از ايده هاي خلاقانه در صنعت بيمه برمي گردد و البته که وجود ضعف هايي از اين دست زمينه عقب ماندگي شرکتهاي بيمه ايي ايران از بازارهاي منطقه اي و بين المللي را فراهم کرده است.

فاتحي در پايان گفت: گرچه در فضاي رقابتي امروز نمي توان محدوديت  و ممنوعيتي را براي شکل گيري شرکت هاي بيمه اي به وجود آورد و در مواردي مجوز فعاليت در يک عرصه تخصصي از صنعت بيمه را صادر کرد، اما بايد اين موضوع را هم در نظر گرفت: که اين شرکتها به هيچ وجه نتوانسته اند تمام بخش ها را به صورت هماهنگ و موزون هدايت و مديريت کنند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: افزایش ، ضریب نفوذ ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار