مدير مركز تحقيقات فرآوري مواد معدني ايران اعلام كرد: براي نخستين بار در كشور واحد توليد شمش آنتيموان در منطقه سفيدابه در نهبندان ( جنوب شرق كشور) احداث مي شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از «شاتا» از ، حسين عسگرزاده گفت: ظرفيت واحد ياد شده به ميزان سه تن در روز پيش بيني شده و نياز كشور به آنتيموان را تامين خواهد كرد.

وي افزود: احداث واحد توليد شمش آنتيموان توسط مركز تحقيقات فرآوري مواد معدني انجام مي شود و مراحل تحقيقات، طراحي ، تست هاي آزمايشگاهي، پايلوت و ساخت آن تماما به عهده اين مركز است.

عسگرزاده ادامه داد: در ايران حدود 24 كانسار آنتيموان شناسايي شده كه معدن آنتيموان نهبندان يكي از آنها است كه ذخيره اوليه آن 5000 تن با عيار 20 درصد است و اكتشافات تكميلي آن در دست انجام است.

وي با بيان اينكه آنتيموان در صنايع مختلف كاربرد دارد ، گفت: در حال حاضر نياز كشور از واردات تامين مي شود اما با ساخت واحد صنعتي توليد شمش آنتيموان در كشور ، ماده معدني آن به شمش تبديل و ارزش افزوده بالاتري ايجاد مي شود.

عسگرزاده تصريح كرد: با احداث واحد توليد شمش آنتيموان در كشور علاوه بر جلوگيري از خروج ارز از كشور، شاهد محروميت زدايي ، اشتغالزايي و توسعه اقتصادي در منطقه جنوب شرق كشور خواهيم بود.

وي با بيان اينكه ميزان سرمايه گذاري براي احداث اين واحد صنعتي در منطقه نهبندان بين 30 تا 40 ميليارد ريال برآورد شده است، گفت: اين طرح اكنون در مرحله پايلوت قرار دارد و طبق برنامه زمانبندي شده، در نظر است تا پايان سال جاري افتتاح و به بهره برداري برسد.

آنتيموان يك شبه فلز استراتژيك و كمياب بوده كه ذخاير جهاني آن حدود 2 ميليون تن است. از جمله كاربردهاي آنتيموان و تركيبات آن در صنايع پتروشيمي و نساجي، الكترونيك، صنايع شيميايي، سراميك و شيشه، و دارويي است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، شمش ، آنتیموان ، احداث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار