مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ 
پلیس آمریکا هیچ عملکرد مثبتی ندارد و تهدیدی که از جانب آن، متوجه شهروندان آمریکایی می‌شود، به مراتب بیشتر از تهدید جنایتکارانی است که نشان پلیس به سینه خود نچسبانده‌اند. به طور حتم اگر نیروهای پلیس آمریکایی از کار برکنار شوند، شهروندان از امنیت بیشتری برخوردار خواهند بود.
شبکه تلويزيوني ان بي سي نيوز آمريکا بخش ديگري از مصاحبه اختصاصي با دکتر حسن روحاني رئيس جمهور ايران را پخش کرد.
آمريکا و اروپا به خبر منتشر شده در برخي سايت هاي مجازي درباره آزادي تعدادی از محکومان فتنه 88 واکنش نشان دادند.
خبرگـزاري رويترز در گـزارشي از دهلي نو نوشت:دو منبع دولتي هند اعلام کردند اين کشور تضمين دولتي به مبلغ 10 ميليارد روپيه (برابر با 158 ميليون دلار) را به منظور حمايت از بيمه داخلي پالايشگاههايي که از نفت خام وارداتي از ايران استفاده مي کنند، فراهم خواهد کرد.
"ميخائيل بوگدانف" اعلام کرد، اين کشور شواهد مربوط به استفاده شورشيان سوري از سلاح شيميايي را به شوراي امنيت خواهد برد.
رئيس دفتر رياست جمهوري روسيه گفت شوروي پيشين به هيچ کشوري گاز سارين صادر نکرده است.
"ماري هارف" دستيار سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا گفت واشنگتن خواستار به کار بردن قاطعانه ترين لحن درباره ساز و کارهاي اجرايي قطعنامه اي است که قرار است شوراي امنيت سازمان ملل درباره سلاح شيميايي سوريه صادر کند.
دادگاه کیفری لاهه از آمریکا خواست عمر البشیر را در صورت ورود به این کشور برای مشارکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل دستگیر کند.
کشورهاي غربي تلاش مي کنند روسيه را به همراهي با خود در تصويب قطعنامه اي در خصوص برچيده شدن زرادخانه شيميايي سوريه متقاعد کنند.
روزنامه المصريون به نقل از منابع آگاه نوشت محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر در يکي از پايگاه هاي نظامي در استان الشرقيه در بازداشت بسر مي برد.
گروهي از نويسندگان آلماني و در رأس آنها "يولي تسيه" در اعتراض به نحوه تعامل دولت آلمان با رسوايي جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريکا از شهروندان آلماني،‌ به سوي مقر صدراعظم آلمان در برلين تظاهرات کردند.
شبکه تلويزيوني الجزيره در خبري فوري به نقل از تلويزيون مصر از تبادل آتش بين نيروهاي امنيتي مصر و افراد مسلح در کرداسه و زخمي شدن يک افسر مصري خبر داد. گزارشات حاکی از آن است که يک مامور پليس مصر بامداد امروز پنجشنبه در درگيري با گروههاي مسلح در حومه غربي قاهره به ضرب گلوله کشته شد.
وزير امور خارجه کشورمان نگاه جمهوري اسلامي ايران به نقش سازمان ملل متحد را مهم خواند و گفت: اقدامات نظامي هيچگاه نمي تواند مشکلي را حل کند.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد، گزارش بازرسان شیمیایی این سازمان درباره سوریه برای پایه اسناد روشن و غیرقابل بحث است.
منابع خبري از كشته وزخمي شدن بيش از 30 تن بر اثر حمله خمپاره اي به روستاي جبورين شهر حمص خبر دادند.
مقامات امنيتي عراق روز پنجشنبه از کشف جسد 10 مرد جوان در کارخانه‌اي متروکه در بغداد خبر دادند.
رئيس شوراي ملي ايران-آمريکا تصريح کرد غرب بايد با اقدامات متقابل از انعطاف پذيري جديد ايران پس از آغاز به کار دکتر حسن روحاني ، استفاده کند تا فرصت به وجود آمده براي تعامل از دست نرود.


برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر ، جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار