وزير امور خارجه کشورمان نگاه جمهوري اسلامي ايران به نقش سازمان ملل متحد را مهم خواند و گفت: اقدامات نظامي هيچگاه نمي تواند مشکلي را حل کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  محمد جواد ظريف در ضيافت نهار نمايندگي کشورمان نزد سازمان ملل که ظهر چهارشنبه در مقر اين سازمان و با حضور نمايندگان کشورهاي جهان برگزار شد افزود: اميدواريم با همکاري و مذاکره بتوانيم مسئله هسته اي ايران را آنطور حل و فصل کنيم که حقوق مردم ايران حفظ و نگراني برخي کشورها هم برطرف شود.
وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به بند چهار فصل دوم منشور ملل متحد گفت: اقدامات جنگي از مدتها پيش و از سال 1928 ميلادي، خاصيت خود را از دست داده اند و نمي تواند ابزاري براي سياست ملي تلقي شود.
وي با اشاره به حادثه يازدهم سپتامبر گفت: امنيت هر کشوري، امنيت همه کشورهاست چون در حال حاضر همه چيز جهاني شده است.
وزير امور خارجه کشورمان گفت: همه کشورها بايد با هم زندگي و با هم با مشکلاتي همچون تروريسم، فقر و گرم شدن کره زمين مقابله کنيم.
وي افزود: ما به منشور ملل متحد اعتقاد داريم و نيز معتقديم که سازمان ملل متعلق به گذشته نيست بلکه متعلق به آينده است.
محمد جواد ظريف از مقامات ارشد سازمان ملل متحد مانند دبيرکل و معاونان وي خواست با جمهوري اسلامي ايران در رسيدن به اين اهداف جهاني همراهي و همکاري کنند.
در اين نشست، معاون دبيرکل سازمان ملل متحد نيز با يادآوري دوستي بيست و پنج ساله خود با وزير امور خارجه کشورمان گفت: ما از اظهار همکاري و مذاکره ايران با سازمان ملل متحد و جهان خوشحاليم.
جان الياسون به تعداد زياد شرکت کنندگان در جلسه نهار اشاره کرد و افزود: ما به نقش سازنده ايران در خاورميانه نيازمنديم.
برچسب ها: بین الملل ، ظریف ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار