محققان با تكنيك جديد اقدام به نقشه برداري از فعاليت هاي مغزي و يا ميزان سطح هوشياري با شاخص هاي معتبر علمي شدند كه در به هوش آوري سطوح مختلف بي هوشي كمك خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران محققان اقدام به سنجش فعاليت هاي مغز در مراحل مختلف آن كردند.

دانشجويان و محققان مغز و اعصاب دانشگاه ميلان با تكنيكي جديد اقدام به اندازه گيري فعاليت هاي مغزي در سطوح مختلف هوشياري و بيماري هاي مرتبط با مغز و اعصاب شدند.

به گفته محققان اين اولين باري است كه عملا موفق به اندازه گيري آگاهي در افراد مختلف در سطوح بيهوشي شده ايم كه خود دستاوردي بزرگ بوده و راه را جهت تحقيقات تكميلي باز مي نمايد.

پزشكان با انجام آزمايشات مختلف نسبت به واكنش هاي افراد در خواب و هم چنين اندازه گيري فعاليت هاي مغزي به عدم ادراك و ارتباط آنها تا حدود زيادي پي بردند.

پزشكان معتقدند: بيهوشي كامل يا كمياب مي شود تا نورونهاي مغز كه ارتباط بين قسمت هاي مختلف را دارند منتقل شده يا بخشي از اطلاعات خود را از دست داده و با توانايي خود در برقراري ارتباط دچار اختلال گردند.

PCI نام تكنيك به كار رفته توسط پزشكان است كه به اندازه گيري پيچيدگي هاي مغزي و نقل و انتقال نورونهاي عصبي در قشاهاي مختلف مغزي پرداخته و به اندازه گيري فعاليت هاي مختلف مغزي خواهد پرداخت.

پزشكان اظهار داشتند با ساخت و پيدايش اين تكنيك بتوانند نسبت به بازگشت فعاليت هاي مغزي در افراد مختلف پرداخته و آنها را با شناخت بهتر بتوانند احيا كنند./ع2

برچسب ها: مغز ، نورون ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار