عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور ارومیه گفت: خانواده‌ها از سنین کودکی با فرزندان‌شان دوست باشند.




دکتر آمنه شاهنده در گروه استانها باشگاه خبرنگارا ن منطقه آذربایجان غربی، افزود: استفاده از زبان دوستانه برای آموزش و تربیت فرزندان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، پدر و مادر باید همواره به لزوم وجود تفاهم با فرزندان توجه داشته باشند و مسائل را به طور دوستانه با آنها حل کنند.

وی تصریح کرد: اگر مسائل با زبان آمرانه و با تحکم منتقل شود موجب جبهه‌گیری فرزندان شده و یادگیری حاصل نمی‌شود، تحکم برای فردی که تازه وارد دوران جوانی شده شیوه مناسبی نیست.

این عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور ارومیه ادامه داد: خانواده‌ها نباید به هیچ وجه اجازه دهند که بین آنها و فرزندان‌شان فاصله ایجاد شود، چرا که این مساله منجر به بروز رفتارهای واکنشی، از بین رفتن امنیت روحی و روانی و سلب آرامش فرزندان خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت رعایت اعتدال در آموختن مسائل اخلاقی اظهار کرد: باید توجه داشت که تاکید بیش از حد بر یک امر اخلاقی منجر به انحراف و فاصله گرفتن از آن می‌شود.

شاهنده خاطرنشان کرد: نیاز به استقلال در فرزندان را باید جدی گرفت، به آنها فرصت ابراز وجود داد و برای آن وقت و هزینه صرف کرد، این اقدامات از به وجود آمدن شکاف در خانواده‌ها و در نتیجه انحرافات فکری و رفتاری جوانان جلوگیری می‌کند. /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.