با توجه و همدلی با همه و ایفای نقش صحیح همسری دیگر سایه سنگین خیانت در زندگی زناشویی نمی افتد

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بنابر آمارهای موجود  در دادگاه ها عواملی  از جمله اعتیاد،  مشکلات اقتصادی  و خیانت همسران از جمله دلایل  شایع طلاق در جامعه کنونی محسوب می شود متاسفانه کم نیستند  افرادی  که بعد از گذشت  زمان نه   چندان  دور از رابطشان از میانه خیانت همچون  پختگی بر زندگی آنها سنگینی می کند و نمی دانند با آن چه باید کرد.
 
مستانه نیکخواه مشاور خانواده و روانشناس درباره دلایل  بروز خیانت  میان زوجین به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: هر ربطه ای ممکن است تحت خیانت قرار بگیرد اما برای در امان ماندان از این سایه سنگین می توان با اعمال چند راه حل ساده زمینه های  ایجاد خیانت  را به حداقل رساند.
 
 وی افزود: اگر افراد همچون روزهای اول آشنایی برای هم وقت بگذارند برای یکدیگر ارزش قائل باشند وبرای بهتر  شدن روابطشان بکوشند با زمینه ایجاد خیانت کاسته خواهد شد.
 
 این مشاور خانواده با بیان اینکه  افراد برای کاهش خیانت باید مراقب نحوه ایجاد روابط  و نحوه محبت با نامحرمان که به نوعی با عنوان همکاری، دوست، اقوام و .... محسوب میشوند  را مراقبت کنند تا به این ترتیب روابطشان کاملا حساب شده و درچهار چوب یک رابطه سالم و دوستانه در حد خود باقی بماند تا به این ترتیب زمینه خیانتا یا حتی فکرهای سو هم به ذهن هیچ یک ازطرفین خطور نکند.
 
 نیک خواه با بیان این جمله که افرادی با ذهن های بیمار همیشه ممکن است بر سر راه اشخاص سبز شوند گفت:  باید توجه داشت که مسائل زناشویی همچون میل  کردن غذا است هر شخصی وقتی درخانه خود غذای خود میل کند دیگر به سراغ رستوران ها نمی روند در اصل افراد در خانه خود بهنیازهایشان رسیدگی کنند دیگر در بیرون از خانه آن  نمی جویند.
 
 این مشاوره خانواده با اشاره به اینکه یکی از دلایل خیانت همسران عدم ارضای نیازها است تاکید کرد:  هر یک از زوجین بدون هیچ تابوی فرهنگی و چشم پوشی باید به متخصصان امر مراجعه کرده و به این شکل خود را درمان کنند.
 
 این روانشناس با بیان اینکه نقش همسری در قالب شخصیت مادری، پدی، همسری و دوستی  شکل می گیرد تصریح کرد: باید توجه داشت که یک همسر موفق هم باید به دقت نقش همسری خود را متناسب با شرایط ایفا کنند و هم بنابر شرایط در قالب های مادری بتوانند از پس نقش خود خوب بربیایند، برای مثال ، وقتی  فردی در خانه مشغول میل غذا است وظیفه مادری خود را ایفا می کنند و در زمانی که می خواهد بر سر مسائل گوناگون با همسر خود مشورت و تصمیم گیری کند نقش همسری را باید مناسب ایفا کند./ف
 

برچسب ها: مهار ، همسر ، خیانت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار