سرپرست معاونت توسعه و سرمایه گذاری سازمان جهاد کشارزی آذربایجان شرقی گفت: صادرات محصولات کشاورزی به عنوان صادراتی غیرنفتی تمرکز بر سرمایه گذاری در بخش های مولّد را افزایش داده و به افزایش بهره وری کمک شایانی خواهد کرد.

 

پرویز حسابی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: افزایش تولید و رشد اقتصادی به معنای ایجاد فرصت های بیشتر و بهتر برای شکوفایی اقتصادی و ورود به عرصه های جدید است.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی زمانی می تواند به حداکثر میزان خود برسد که تولیدات داخل قدرت حضور در بازارهای خارج و صادرات به دیگر کشورها را داشته باشند.

حسابی ادامه داد: برای توسعه صادرات غیرنفتی از برنامه های جوایز صادراتی، بیمه باربری کالاهای صادراتی و همچنین ارایه تسهیلات به منظور توسعه صادرات و شناسایی بازارهای هدف محصولات کشاورزی دارای مزیت نسبی صادراتی، می توان حمایتی ویژه داشت.

سرپرست معاونت توسعه و سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: رونق صادرات غیرنفتی می تواند نقش به سزایی در افزایش ظرفیت تولید ملّی و دستیابی به رشد اقتصادی در کشور است.

حسابی صادرت غیرنفتی را در کشورهای متّکی به درآمد نفتی دانست و تاکید کرد: صادرات، منبع تامین درآمدهای ملّی بوده و افزایش آن رشد تولید ناخالص ملّی و توسعه خوداتّکایی اقتصادی را به دنبال دارد./س

برچسب ها: نقش ، صادرات ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.