هنرمندبرجسته کشوری گفت:با توجه به اینکه بهترین کلام بعد از قرآن؛ نهج البلاغه است تصمیم به کتابت بزرگترین نهج البلاغه مطلای دنیا گرفتم.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ علیرضا بهدانی، کاتب بزرگترین قرآن و نهج البلاغه مطلای جهان با بیان اینکه از 22 سالگی کتابت قرآن را شروع کرده است، گفت: در نقاشی شاگرد استادانی همچون استاد فرشچیان، نگارگری و در خوشنویسی از محضر استادان حیدری و کابلی خوانساری تلمذ کرده است.

وی کتابت 47 نسخه قرآنی با خطوط مختلف اسلامی را از دیگر فعالیت های خود ذکر کرد و گفت: کتابت بزرگترین قرآن طلای دنیا در سال 90، کتابت بزرگترین قرآن ملی ایران در سال 91، کتابت کوچک ترین قرآن طلا دنیا در سال 91 و بزرگترین تابلو نقاشی خط در سال 91 از دیگر فعالیت هایی است که تاکنون انجام داده ام.

کاتب بزرگترین نهج البلاغه مطلای جهان با اشاره به اینکه ابعاد هر یک از صفحات نهج البلاغه 70 *100 است، اذعان کرد: این نهج البلاغه با هزینه 30 میلیون تومان رونمایی می شود.

بهدانی با اشاره به افتخارات خود به عنوان اولین کاتب قرآن به خط شکسته در سال 1375 و اولین کاتب قرآن به خط معلی در سال 1378 اظهار داشت: بیش از 10هزار تابلو نقاشی، 2 هزار مینیاتور و 50 دیوان شعر را در زمان هنرجویی به تصویر کشیده ام.

گفتنی است، این هنرمند بیرجندی متولد 12 تیر سال 1350، اهل روستای بهدان شهرستان بیرجند است و تاکنون آثار برجسته فراوانی را خلق کرده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.