نفر دوم سفارت جمهوري کوبا گفت: ما تا آزادی کامل محکومین کوبایی به تلاش خود ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "نوربرتو کارلوس اسکالونا" نفر دوم سفارت جمهوري کوبا که عصر امروز در جلسه‌اي که به مناسبت يادبود 5 کوبايي زنداني شده در ايالات متحده، در دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي برگزار شد گفت: سالگرد اين 5 کوبايي در زندان هرساله و به طور همزمان در کوبا و در ساير نقاط جهان برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: براي ما مايه غرور است که با شما برادران ايراني در تلاشيم تا صداي خود را در مورد اين 5 کوبايي در زندان به گوش آمريکا برسانيم.

وي اظهار داشت: اين 5 نفر در دهه 90 در آمريکا و به موجب حکم دادگاه فدرال محکوم به زندان هستند، از زمان حبس اين 5 نفر هرساله در کوبا تظاهراتي برگزار شده تا پيام اعتراض کوبا را در اين خصوص به گوش جهانيان برسانيم حبس‌هايي که براي اين 5 نفر در نظر گرفته شده حبس‌هاي بسيار سنگيني بوده که البته در سال 2009 برخي از آن‌ها با تخفيف مواجه شد، نکته بسيار مهم در بين اين 5 نفر اين است که در مورد آقاي "هرناندو" دادگاه فدرال آمريکا دو بار حبس ابد و 15 سال حکم بريده است يعني اين شخص بايد دوبار به دنيا بيايد و زندگي کند تا بتواند حق خود را تمام کند.

کارلوس در ادامه گفت: هرناندو 15 سال از حبس خود را سپري کرده و در اين مدت هيچ ديداري با همسر خود نداشته است.

وی افزود: مورد بعدي "آنتونيو رودريگرز" است که به حبس ابد محکوم شد ولي در سال 2009 با توجه به تخفيف مجازاتش به 21 سال و 10 ماه محکوم شد.

آقاي "رامو" مورد بعدي هست، که وی نيز مجازاتش حبس ابد بود ولي طي تخفيف‌ها مجازاتش به 30 سال کاهش پيدا کرد.

وي افزود: "هرناندو گنزالس" در اثر تخفيف مجازات به 17 سال و 9 ماه محکوم شده اما "رنه گنزالس" در 2009 با توجه به پايان محکوميتش به کوبا بازگشت.

کارلوس در اين زمينه تصريح کرد: دادگاه ايالات متحده آمريکا با توجه به در نظر نگرفتن اقامت دائم وی در آمريکا اجازه بازگشتش را به کوبا صادر کرد و وي خوشبختانه هم‌اکنون در کوباست.

وی در ادامه تاکيد کرد: تلاش‌هاي ما تا آزادي کامل اين زندانيان ادامه دارد.

کارلوس در مورد نحوه دستگيري اين 5 کوبايي گفت: اين افراد براي متوقف کردن گروهک‌هايي که از آغاز انقلاب کوبا در ميامي به فعاليت‌هاي تروريستي مشغول بودند به آنجا رفته‌ بودند.

وی گفت: گروهک‌هاي جنوب فلورديا در زمينه فعاليت‌هاي ضد انقلابي عملکرد غير انساني داشتند.

کارلوس تصريح کرد: اين 5 نفر هيچ اقدامي عليه دولت آمريکا انجام نداده بودند بلکه تمام تلاششان براي حفظ امنيت دولت و ملت کوبا بوده است.

وي افزود: اسناد 2009 به اين طرف هيچ يک از فعاليت‌هاي ما در راستاي آزادي اين 5 نفر نتيجه‌اي نداشته است و تنها راه‌حل باقيمانده تصميم رياست آمريکا باراک اوباماست که اين 5 نفر را مورد عفو قرار دهد.

وي افزود: فعاليت‌هاي ما در اين زمينه در قالب يک کميته هم‌بستگي مي‌باشد که حتي در داخل آمريکا نيز فعال است.

وي ادامه داد: اين مورد نمونه‌اي از اعمال مهاجمانه آمريکا ضد ملت کوباست که از زمان آغاز انقلاب اين کشور رخ داده است انقلابي که در سال 59 در پاسخ به سلطه آمريکا بر اقتصاد، سياست و تمام جوانب کشور کوبا بود و البته آمريکا نمي‌تواند اين مسئله را تحمل کند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: يکي از محکوميت‌هاي ملت کوبا بعد از انقلاب تحريم‌هاي گسترده اقتصادي بود و اين مورد نيز نمونه ديگري در محکوميت ملتي که براي استقلال خود انقلاب کرده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کوبا ، دادگاه ، محکوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار