بوجار زاده در واکنش به دريافت عوارض گاز رساني گفت: توسعه خطوط گاز رساني به روستاها و مدارس از دلايل اين اتفاق بود که به ازاي هر متر مکعب گاز 100 ريال دريافت مي شود.

مجيد بوجار زاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص علت اخذ عوارض گاز رساني افزود: براساس قانون بودجه سال 92 مصوب مجلس شوراي اسلامي، شرکت ملي گاز به همراه وزارت نفت مکلف شد به ازاي هر متر مکعب گاز طبيعي مبلغ 100 ريال (10 تومان) به عنوان عوارض از مشتركين دريافت و پس از واريز به خزانه داري كل كشور ، عين وجوه دريافتي را تا سقف16 هزار ميليارد ريال براي احداث خطوط لوله گاز رساني به شهرها و روستا ها با الويت مناطق سردسير و نفت خيز ، گاز خيز  و استانهايي كه برخورداري آنها از گاز كمتر از متوسط كشور است ، هزينه نمايد.

وي تصريح كردك اين مبلغ دريافتي مشمول ماليات نمي شود و از مبلغ فوق حدود 2 هزار ملييارد ريال از منابع حاصله متناسب با وصولي ها براي تامين و استاندارد سازي سامانه گرمايشي مدارس با الويت مدارس روستاها به وزارت آموزش و پرورش(سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور) اختصاص مي يابد.

بوجارزاده با اشاره به اين كه قيمت ها از 1/4/92 اجرايي شده است، افزود: مبلغي که به عنوان بدهي در قبوض گاز مشاهده مي شود به ازاي آن متر مکعب مصرف گازي است که از اول تير ماه ابلاغ شده است.

وي ادامه داد: امکان دارد در بعضي از قبوض از 20/ 4 کنترل خواني انجام شود اما در واقع بدهي دريافتي از 1/4 اعمال شده است.

*عوارض شهرداري از سال 89 دريافت مي شده است

بوجارزاده با بيان اينکه براساس قانون برنامه 5 ساله پنجم از سال 89 اين عوارض دريافت مي شده است، تصريح کرد: پيش از اين از عبارت ماليات بر ارزش افزوده استفاده مي شد اما از اين پس با شفاف سازي که صورت گرفت عوارض شهرداري در کنار ماليات بر ارزش افزوده آورده مي شود اما هيچ گونه تغييري در قيمت آن اتفاق نيفتاده است.

وي گفت: ماليات بر ارزش افزوده از سال 89 سالي يک درصد به قبوض افزوده مي شد.

بوجار زاده در خصوص آبونمان نيز اظهار داشت: اين مسئله از گذشته بوده است ولي با آغاز هدفمندي يارانه ها به دستور سازمان هدفمندي يارانه ها به صورت مقطعي از قبوض حذف شد.

وي ادامه داد: ولي از ابتداي پاييز 91 مجددا اين رقم به قبض باز گشت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گازرسانی ، روستاها ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار