معاون مديرعامل شركت ملي حفاري ايران در پروژه ها از حفر و تكميل ۲۲ حلقه چاه نفت و گاز در قالب پروژه هاي حفاري در مناطق خشكي و دريايي كشور از ابتداي سال جاري تاكنون خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، محمدرضا تاكايدي گفت: اين چاه ها با تلاش متخصصان اين شركت در پروژه هاي ميدان پارس جنوبي ( فازهاي ۱۲ ، ۱۷ ، ۱۸ )، آزادگان شمالي، يادآوران و خارتنگ تكميل و براي بهره برداري تحويل واحدهاي متقاضي شده است.
وي افزود: از اين تعداد چاه هشت حلقه آن در فاز ۱۲ ، چهار حلقه در آزادگان شمالي، چهار حلقه در ميدان يادآوران، يك حلقه اكتشافي در خارتنگ، چهار حلقه در فاز ۱۷ و يك حلقه نيز در فاز ۱۸ پارس جنوبي تكميل شده است.
تاكايدي متراژ حفاري امسال در قالب اجراي پروژه هاي كليد در دست را ۴۸ هزارو ۹۷۳ متر عنوان و اظهار كرد: با توجه به اهميت طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي و تاكيد بر شتاب بخشي در روند اجراي اين طرح، عمليات تعمير و تكميل ۱۱ حلقه چاه در فاز ۱۲ اين ميدان نيز به پايان رسيد و دستگاه شهيد رجايي ترخيص شد تا پس از تعميرات دوره اي ( اورهال) در پروژه حفاري چاه هاي اكتشافي عملياتي شود.
معاون مديرعامل شركت ملي حفاري ايران در پروژه ها گفت: همچنين به منظور شتاب بخشيدن به تكميل فازهاي ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبي، اين شركت تمامي امكانات خود را براي اتمام سريع اين پروژه به كار گيري خواهد كرد.
وي درباره نحوه انجام كار در اين معاونت، توضيح داد: در اين معاونت انجام كار به صورت EPD شامل دكل حفاري، خدمات فني، طراحي، نظارت، تامين كالا و مواد برنامه ريزي و به اجرا در مي آيد و در پروژه هاي قراردادي علاوه بر انجام عمليات حفاري بر اساس نياز متقاضيان خدمات فني مهندسي نيز ارائه مي شود.
تاكايدي افزود: در نيمه اول سال ۹۱ در اجراي پروژه ها ۱۳ حلقه چاه تكميل شد و اين در حالي است كه امسال درهمين مدت ۹ حلقه چاه بيشتر حفاري و تكميل شده و ۳ حلقه چاه نيز ۲۹ روز زودتر از برنامه پيش بيني شده در مدار توليد قرار گرفته است. /س
برچسب ها: چاه ، نفت ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.