نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: هشت دهم درصد سهم مناطق محروم از بودجه اختصاص یافت.



به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران ایرج عبدی ظهر یکشنبه در مراسم آغاز به کار آمبولانس ریلی در منطقه سپیددشت لرستان اظهار داشت: در زمینه اختصاص سهم دو درصدی صادرات نفت و گاز به مناطق محروم تا قبل از سال 92 اعتباری اختصاص پیدا نکرده بود.

وی با اشاره به ارائه تذکراتی به دولت برای اختصاص دو درصد بودجه به مناطق کمتر توسعه یافته عنوان کرد: به دنبال این تذکرات اعتبار مورد نظر در بودجه سال 92 لحاظ شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این در حالیست که در بودجه سالجاری از این سهم دو درصدی تنها هشت دهم درصد محقق شد که امیدواریم این میزان در سال 92 به طور کامل در نظر گرفته و محقق شود.

عبدی افزود: مطابق بررسی ها این دو درصد حدود شش هزار میلیارد تومان می شود که باید به استانهای محروم و کمتر توسعه یافته از جمله لرستان اختصاص یابد.

وی در ادامه سخنان خود از بررسی طرح بیمه فراگیر اجتماعی در کمیسون اجتماعی مجلس خبر داد و بیان داشت: این بیمه برای روستائیان، محرومین، نیازمندان و کسانیکه شغلی ندارند و بیکار هستند در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح در کمیسیون بهداشت و درمان بدون هیچ گونه مخالفتی مورد تصویب قرار گرفت.

عبدی همچنین به روند اجرای طرح بیمه بیکاری برای بیکاران اشاره کرد و بیان اشت: در قالب این طرح نیز به افرادی که شغلی ندارند مستمری پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای اجرای طرح بیمه بیکاری 200 میلیارد تومان اختصاص یافت، افزود: امسال نیز برای این طرح 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که اگر بودجه محقق شود پرداخت خواهد شد./ش

برچسب ها: نماینده ، مردم ، خرم آباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.